مایکل جکسون
تور «همین است »هیچ گاه برگزار نشد اما سود فروش بلیت‌هایی که طرفداران این چهره پس ندادند و به عنوان یادگاری نگه داشتند...

بر اساس برآورد مجله اقتصادی بیلبورد، ثروت به‌جای مانده از مایکل جکسون از زمان مرگش در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته است. این مجله می نویسد که فروش آلبوم‌های جکسون حدود ۳۸۳ میلیون دلار و درآمد حاصل از فیلم «همین است» (this is it) حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.
این رقم شامل سودهای حاصل از فروش حق امتیاز نشر و تکثیر نیز می شود. فیلم «همین است» بر اساس 100 ساعت فیلم ویدئویی تهیه شده است که در زمان تمرین جکسون برای اجرای آخرین کنسرتش فیلمبرداری شده بود.
همچنین بر اساس قراردادی تازه با شرکت سونی موزیک اینترتینمنت، دست‌کم ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار به اموال او اضافه خواهد کرد بر اساس نظر کارشناسان مجله بیلبورد، تقریبا ۳۱ میلیون دلار از آن طی ۱۲ ماه گذشته پرداخت شده است.
تور «همین است» هیچ گاه برگزار نشد اما سود فروش بلیت‌هایی که طرفداران این چهره پس ندادند و به عنوان یادگاری نگه داشتند حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.
فروش محصولات جانبی این تور پنج میلیون دلار برآورد شده است، البته شرکت « آ. ا. گ» که برگزار کننده این تور بوده، از این فروش سهم می‌برد. شرکت نشر موسیقی آثار جکسون، (مایجک) نیز در حال حاضر حدود ۱۵۰ میلیون دلار ارزش دارد.
بر اساس برآورد مجله بیلبورد، سود این شرکت طی سال گذشته تا ۵۰ میلیون دلار بوده است. جکسون همچنین نیمی از سهام شرکت نشر موسیقی سونی آی تی وی را نیز در اختیار دارد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tehrooz.com