لیلا حاتمی
لیلا حاتمی‌ فیلم های «چهل سالگی» علیرضا رئیسیان، «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی و «پرسه در مه» بهرام توکلی را آماده نمایش دارد. قرار بود لیلا حاتمی ‌در...
 
یک نسیان سینمایی
مهدی هاشمی ‌در جدیدترین فیلم «احمدرضا معتمدی» با عنوان «نسیان»، ایفای نقش خواهد کرد. فیلم برداری این اثر که پیش از این «آلزایمر» نام داشت، اواخر تیرماه جاری آغاز می‌شود. «نسیان» در تهران و یکی از شهرهای نزدیک تهران، جلوی دوربین خواهد رفت. داستان این فیلم درباره مردی است که در اثر تصادف، دچار فراموشی می‌شود. تاکنون به جز مهدی هاشمی، حضور آتیلا پسیانی و مهران احمدی در «نسیان» قطعی شده است. این فیلم بارها تا مرز تولید پیش رفت، اما به سبب مواجه شدن با مشکلات ،ساخت آن به تعویق افتاد. در «نسیان» هشت بازیگر اصلی و فرعی، ایفای نقش خواهند داشت. مهدی هاشمی‌چندی پیش بازی در فیلم «مصائب چارلی» را، در کردستان به پایان رساند. وی هم اکنون مشغول بازی در فیلم «آقایوسف» علی رفیعی است. مهدی هاشمی‌تا چندی پیش با فیلم «هیچ» عبدالرضا کاهانی میهمان سینماهای کشور بود.

لیلا حاتمی ‌به سعادت آباد رفت

لیلا حاتمی ‌به جمع بازیگران فیلم سینمایی «سعادت آباد» به کارگردانی «مازیار میری» پیوست. این فیلم که هم اکنون در مرحله ساخت دکور و آماده سازی لوکیشن اصلی قرار دارد، با انتخاب بازیگر مرد اصلی جلوی دوربین خواهد رفت. تهیه کنندگی «سعادت آباد» را که پیش از این «راویولی» نام داشت، «همایون اسعدیان» برعهده دارد. «مازیار میری» هم اکنون در حال انتخاب عوامل و دیگر بازیگران فیلم می‌باشد، تا بیستم تیرماه جاری آن را کلید بزند. تاکنون به جز «لیلا حاتمی» حضور بازیگران دیگری چون حامد بهداد، مهناز افشار، امیر آقایی و هنگامه قاضیانی ،در «سعادت آباد» قطعی شده است. فقط یک بازیگر مرد باید به لیست بازیگران این فیلم افزوده شود، تا مرحله پیش تولید آن به پایان برسد. لیلا حاتمی‌ فیلم های «چهل سالگی» علیرضا رئیسیان، «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی و «پرسه در مه» بهرام توکلی را آماده نمایش دارد. قرار بود لیلا حاتمی ‌در نمایش «منهای دو» به کارگردانی «داوود رشیدی» ،برای نخستین بار به صحنه تئاتر برود. اما از بازی در این نمایش انصراف داد.
 
ناصر هاشمی‌ در خانه پدری
ناصر هاشمی ‌مرداد ماه امسال، جلوی دوربین «خانه پدری» خواهد رفت. این فیلم که کارگردانی آن را «کیانوش عیاری» برعهده دارد، قرار بود زمستان سال گذشته وارد مرحله فیلم برداری شود. با تمدید پروانه ساخت «خانه پدری»، این فیلم از چندی پیش، مرحله پیش تولید را آغاز کرده است. «خانه پدری»، با درونمایه ای اجتماعی- تاریخی ساخته می‌شود و تمام لوکیشن های آن، خانه ای واقع در تهران است. این فیلم داستانی اجتماعی دارد که وقایع آن، از سال ۱۳۱۰ آغاز می‌شود و تا امروز ادامه خواهد داشت. به جز ناصر هاشمی‌حضور دیگر بازیگرانی چون مهدی هاشمی، فاطمه معتمدآریا و مهران رجبی، در «خانه پدری» قطعی شده است.

مریلا زارعی و یک اشتباه کوچولو

مریلا زارعی اواخر تابستان امسال با فیلم «یک اشتباه کوچولو»، به کارگردانی «محسن دامادی»، میهمان سینماهای کشور می‌شود. این فیلم که مضمونی کمدی دارد، داستان دو انسان بی قرار را روایت می‌کند. این دو تن بر سر قراری که با هم گذاشته اند نمی‌رسند. همین موضوع دستمایه ماجراهایی دیدنی می‌شود. به جز مریلا زارعی بازیگران دیگری چون امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، شیلا خداداد، روشنک عجمیان، سیدابراهیم بحرالعلومی‌و مژگان بیات، در «یک اشتباه کوچولو» ایفای نقش کرده اند. مریلا زارعی در کارنامه بازیگری اش حضور در فیلم هایی چون «واکنش پنجم»، «دو زن»، «سربازهای جمعه»، «زن زیادی»، «خروس جنگی» «نیش زنبور» و« درباره الی »به چشم می‌خورد. فیلم «کیفر» به کارگردانی حسن فتحی و بازی مریلا زارعی، هم اکنون بر پرده سینماهای کشور است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com