شوالیه و روز
در این فیلم، كروز نقش یك مأمور مخفی را بازی می‌كند كه به یك مأموریت مسخره خطرناك فرستاده می‌شود و در طول مأموریت، با جوانی آشنا می‌شود كه ارتباط نزدیكی به مأموریت خنده‌دار وی دارد...
 
به گزارش فارس،«شوالیه و روز» فیلم جدید «جیمز منگولد» در شرایطی از روز جمعه به روی پرده سینماهای آمریكای شمالی رفت، كه تحلیلگران اقتصادی سینما با توجه به برپایی رقابت‌های جام‌جهانی از موفقیت این فیلم در هالیوود مطمئن نیستند!
 «شوالیه و روز» فیلم جدید «جیمز منگولد» با در شرایطی از روز جمعه به روی پرده سینماهای آمریكای شمالی رفت،كه تحلیلگران اقتصادی سینما این پرسش را مطرح می‌كنند و مردد هستند كه آیا بازیگری چون «تام كروز» هنوز هم می‌تواند تضمین كننده فروش بالای فیلم‌های خود باشد یا یك بازیگر تمام شده برای گیشه‌های این قاره است؟
كمدی اكشن جدید این بازیگر كه در حدود 4 هزار سالن نمایش آمریكا و كانادا اكران عمومی شد، اولین فیلم وی در دو سال اخیر است.
«شوالیه و روز» كه توسط «جیمز منگولد» كارگردانی شده است.
فیلم اخیر كه سال 2001 اكران عمومی شد،با یك افتتاحیه 25 میلیون دلاری نمایش خود را آغاز كرد اما برخلاف لحن جدی و اجتماعی این فیلم،«شوالیه و روز» اولین كار كمدی كروز است كه صحنه‌های اكشن زیادی را در خود دارد.
در این فیلم ،كروز نقش یك مأمور مخفی را بازی می‌كند كه به یك مأموریت مسخره خطرناك فرستاده می‌شود و در طول مأموریت،با جوانی آشنا می‌شود كه ارتباط نزدیكی به مأموریت خنده‌دار وی دارد.
تحلیلگران اقتصادی سینما برای «شوالیه وروز» پیش بینی افتتاحیه‌ای 30 تا 45 میلیون دلاری می‌كنند و عقیده دارند این فیلم نمی‌تواند موفقیت 110 میلیون دلاری افتتاحیه انیمیشن سه بعدی «قصه اسباب بازی3» در هفته قبل را تكرار كند.
آنها از ادامه بازی‌های جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی هم به عنوان یك عامل منفی اسم می‌برند كه می‌تواند تأثیر مستقیمی بر وضعیت فروش این فیلم در جدول گیشه نمایش بگذارد.
رقیب اصلی فیلم كروز در جدول این هفته گیشه نمایش،كمدی خانوادگی «بزرگ شده‌ها» با بازی «آدام سندلر» است.
حتی برخی از تحلیلگران سینمایی می گویند احتمال دارد این فیلم صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش شود.
اخرین فیلم كروز روی پرده سینما درام ضدجنگ و غیرمتعارف «والكری» بود،كه اواخر سال 2008 اكران عمومی شد و در آمریكای شمالی حدود 100میلیون دلار فروش كرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com