ایران دارای بیشترین تولید فیلم درمیان كشورهای اسلامی است و اعتبار بی نظیر و بسیار خوبی در سطح جهان برخوردار است. همین موضوع باعث شده

 

 

  «یورو نیوز» گزارش داد: اكران بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایران وبرخی كشورهای اسلامی در اروپا و هنرنمایی بازیگران و هنرپیشه های زن محجبه در این فیلم ها موجب شده است تا بسیاری از زنان كشورهای اروپایی به سمت رعایت چنین الگوی پوشش اسلامی گرایش پیداكنند.
بنا بر این گزارش، ایران دارای بیشترین تولید فیلم درمیان كشورهای اسلامی است و اعتبار بی نظیر و بسیار خوبی در سطح جهان برخوردار است. همین موضوع باعث شده تا برخی از مسئولان و مقامات كشورهای غربی از افزایش رعایت پوشش حجاب از سوی زنان در كشورهای خود ابزار نگرانی كنند و حتی موضع‌گیری‌های تند و سختی را نسبت به اسلام و تمامی مسایل اعتقادی كه به دین اسلام باز می‌گردد، اتخاذ كنند.
در این گزارش آمده است: آنان در تصمیم‌گیری‌های خود از مسئولان فرهنگی و به خصوص متولیان بازارهای فیلم خود درخواست كرده‌اند كه نسبت به خرید فیلم‌های سینمایی از ایران كشورهای اسلامی توجه بیشتری به خرج دهند! موج این گرایشات به قدری گسترده شده است كه مسئولان كشور فرانسه برای مبارزه با حجاب طرح «ممنوعیت استفاده از نشانه‌های مذهبی در مدارس فرانسه» را تصویب كرده‌اند. كشور بلژیك نیز یكی از كشورهایی به شمار می‌آید كه مانند فرانسه ممنوعیت‌هایی را برای حجاب در میان زنان وضع كرده است.
نكته جالب توجه این است كه برخی از كشورهای اروپایی همچون دانمارك اقدام به تصویب بودجه ای برای ساخت فیلم هایی كه تاثیر فیلم‌های اسلامی را خنثی كند، كرده‌اند. 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : ایرسان