عزت الله انتظامی
او تاكنون جوایز مختلفی را دریافت كرده است، جوایز بهترین بازیگر نقش دوم برای بازی در فیلم «هالو» در سال1350، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم...

آیین نکوداشت هفتاد سال فعالیت هنرمندانه عزت‌الله انتظامی، همزمان با نمایش فیلم مستند بلند «... و آسمان آبی» در شهر ونکوور کانادا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این آیین با حضور عزت‌الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران، قاسم قلی‌پور تهیه‌کننده فیلم مستند «...و آسمان آبی» و جمعی از ایرانیان مقیم کانادا به دعوت دانشگاه SFU کانادا برگزار شد.
در این مراسم كه روز 4 تیر ماه برگزار شد، به ترتیب «دری مک‌لین» رییس دپارتمان دانشگاه SFU ،«آدرین ونگ» مدیر کمپانی تئاتر و قاسم قلی‌پور درباره استاد انتظامی و عرصه های مختلف فرهنگی سخنرانی كردند.
در ادامه عزت‌الله انتظامی برای ایراد سخن و قدردانی از حضار به روی سن رفت.
پس از آن طی مراسم ویژه‌ای که از سوی سرخپوستان محلی ونکوور اجرا شد، تندیس‌هایی چوبی به نام Talking Sticks که نماد قومی آنهاست به عزت اله انتظامی و قاسم قلی‌پور اهدا شد و سپس مستند« ... و آسمان آبی» به نمایش درآمد.
بنا بر این گزارش، نمایشگاهی از عکسها و یادداشت‌های عزت‌الله انتظامی نیز همزمان با این آیین برپا شد.
فیلم « ... و آسمان آبی» نیز كه در این مراسم پخش شد،به کارگردانی غزاله سلطانی مستندی است از زندگی عزت‌اله انتظامی که در 75 دقیقه به تصویر کشیده شده است.
به گزارش ایسنا، عزت‌ الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران ـ 30 خرداد ماه ـ 86 ساله شد.
او تاكنون جوایز مختلفی را دریافت كرده است، جوایز بهترین بازیگر نقش دوم برای بازی در فیلم «هالو» در سال1350، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «گاو» از جشنواره شیكاگو 1350 و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم «گراندسینما» از جشنواره‌ی فیلم فجر 1367،‌ سیمرغ بلورین نقش بازیگر اول برای فیلم «روز فرشته» در جشنواره فجر 1372 و بهترین بازیگر برای بازی در گاوخونی در سال 1382 شد و در جشنواره‌ی فجر جایزه‌ی ویژه‌ی را هیات داوران برای فیلم «مینای شهر خاموش» به آقای بازیگر سینمای ایران اهدا كرد.
به گزارش ایسنا، طی دو هفته‌ی آینده فیلم «چهل‌سالگی» علیرضا رییسیان با بازی این هنرمند در سینماها اكران می‌شود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir