کارگردانان جوان و شناخته شده سینمای ایران که سال گذشته فیلم سینمایی «کتاب قانون» را روی پرده داشت، امسال تابستان فیلم سینمایی «سعادت آباد» را مقابل دوربین میبرد. لیلا حاتمی، حامد بهداد...
 
به گزارش خبر آن لاین، جمعی از کارگردانان شناخته شده سینمای ایران مانند حاتمی‌کیا، میرکریمی، مازیار میری و اصغر فرهادی درصدد هستند تابستان امسال فیلم جدید خود را مقابل دوربین ببرند.
15 فیلم سینمایی در بهار سال 1389 وارد مرحله ساخت شدند که اغلب این فیلمها مرحله پیش‌تولید را از سال گذشته و در برخی موارد از دو سال قبل آغاز کرده بودند. همچنین تابستان امسال نیز براساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده حدود 20 فیلم وارد مرحله فیلمبرداری شوند که نخستین نمایش اغلب این فیلمها طبق روال مرسوم سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر خواهد بود. بنابراین گزارش، جمعی از کارگردانان شناخته شده سینمای ایران درصدد هستند تابستان امسال فیلم جدید خود را مقابل دوربین ببرند.
 از جمله این کارگردانان میتوان به رضا میرکریمی اشاره کرد. او «یک حبه قند» را با حضور بازیگرانی چون رضا کیانیان، مریلا زارعی، اصغر همت، فرهاد اصلانی، هدایت هاشمی، سعید پور صمیمی، شمسی فضل الهی، نگار عابدی، نگار جواهریان، ریما رامین فر و سهیلا رضوی خواهد ساخت. داستان این فیلم ماجرای خانوادهای است که بهانه ازدواج یکی از فرزندان گرد هم میآیند. نیکی کریمی نیز میخواهد سومین فیلم خود را امسال کارگردانی کند. کریمی، در بهار امسال زمینه ساخت فیلم جدیدش را فراهم کرد و تصور میشد پیش از تابستان کار را کلید بزند اما بازی او در فیلم کیمیایی موجب شد تا ساخت «روایت» به تابستان امسال موکول شود.
 این فیلم دو بازیگر اصلی دارد که خود کریمی و شهاب حسینی نقشهای این دو شخصیت را بازی میکنند. ابراهیم حاتمی کیا نیز از جمله کارگردانانی است که زمینه ساخت فیلم تازه خود را بهار امسال فراهم کرد تاکنون حضور بازیگرانی چون گوهر خیراندیش، مصطفی زمانی و رویا تیموریان در این فیلم قطعی شده است. محمدعلی باشه آهنگر که «بیداری رویاها»را در نوبت پخش دارد با دریافت پروانه ساخت «دیدگاه» قصد دارد این فیلم را براساس فیلمنامهای از محمدرضا گوهری بسازد. مازیار میری، کارگردانان جوان و شناخته شده سینمای ایران که سال گذشته فیلم سینمایی «کتاب قانون» را روی پرده داشت، امسال تابستان فیلم سینمایی «سعادت آباد» را مقابل دوربین میبرد. لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، امیر آقایی و ... بازیگران این فیلم هستند و همایون اسعدیان تهیهکننده آن است. اصغر فرهادی نیز درصدد است فیلم تازهای را براساس فیلمنامهای از خود و پیمان معادی درباره مهاجرت بسازد و مسعود دهنمکی نیز همچنان علاقمند است ماجرای «اخراجیها» را ادامه دهد و پیشتولید «اخراجیها 3» را آغاز کرده است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir