جان لنون
این کاریکاتور با ماژیک و در دوران اعتراض این خواننده مشهور به همراه همسرش به جنگ ویتنام کشیده شده است. جان لنون هنگام کشیدن این طراحی...

 کاریکاتوری که جان لنون از چهره خود و همسرش در جریان اعتراضات سال 1969 در مونترئال کشیده بود به قیمت 56 هزار دلار فروخته شد.
به گزارش خبرآنلاین، این طراحی بچگانه بخشی از حراجی یادگارهای موسیقی راک بود که پنجشنبه شب در حراجی کریستی در لندن عرضه شد.
این کاریکاتور با ماژیک و در دوران اعتراض این خواننده مشهور به همراه همسرش به جنگ ویتنام کشیده شده است. جان لنون هنگام کشیدن این طراحی در هتل باشکوه «ملکه الیزابت» در مرکز مونترئال به سر می‌برد.
 
کاریکاتور جان لنون

جان لنون و یوکو اونو، همسرش یک هفته در ماه مه آن سال در این هتل اقامت داشتند و در همان اتاقشان با خبرنگاران مصاحبه کرده و اعتراض خود به جنگ را بیان کردند. در طول همین هفته بود که به همراه دوستانشان فیلم «به صلح یک شانس بدهید» را ساختند.
دیگر یادگاری‌های مهم این حراجی از این قرار هستند؛ کت پولک‌دوزی شده مایکل جکسون که ده برابر قیمت پیش‌بینی شده‌اش، به قیمت 33 هزار دلار فروخت شد و گیتار مدل گیبسون متعلق به پت تاون‌شد از گروه «The Who» که در تور سال 1971 این گروه با آن نوازنگی کرده بود. این گیتار به قیمت 73 هزار دلار فروخته شد.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir