در این فهرست «اوپرا وینفری»، مجری سرشناس تلوزیون آمریكا با درآمد 315 میلیون دلار، برای چهارمین‌بار در رتبه اول فهرست فوربس قرار گرفت و «آنجلینا جولی»...
 
قدرتمندترین شخصیت‌های سال 2010 از نگاه "فوربس" معرفی شدند
«جیمز كامرون»، كارگردان سرشناس هالیوود رتبه سوم قدرتمندترین شخصیت سال 2010 را به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه معتبر "فوربس" امروز (سه شنبه) فهرست 100 شخصیت قدرتمند سال 2010 را كه شامل بازیگر، كارگردان، تهیه‌كننده، ورزشكار و موسیقیدان می شود را منتشر كرد.
در این فهرست، «جیمز كامرون»، كارگردان و تهیه‌كننده برنده اسكار با درآمد 210 میلیون دلار با قرارگرفتن در رتبه سوم، بالاتر از دیگر سینماگران هالیوود دیده می‌شود.
در این فهرست «اوپرا وینفری»، مجری سرشناس تلوزیون آمریكا با درآمد 315 میلیون دلار، برای چهارمین‌بار در رتبه اول فهرست "فوربس" قرار گرفت و «آنجلینا جولی» كه سال گذشته رتبه اول را در اختیار داشت، به مكان هجدهم فرستاد.
به گزارش خبرگزاری رویتر، «ساندرا بولاك» و «جانی دپ»، دو بازیگر نام‌دار هالیوود به ترتیب مكان های هشتم و نهم این فهرست را در اختیار دارند.
«استیون اسپیلبرگ»، دیگر كارگردان بزرگ سینمای آمریكا با 100 میلیون دلار درآمد در رتبه 22 ایستاده است و «براد پیت» در مكان سی‌ام دیده می‌شود.
تام هنكس(41)، جورج لوكاس(42)، بن استیلر(46)، تام كروز(56)، آدام سندلر(57)، كامرون دیاز(60)، ‌لئوناردو دی كاپریو(71)، جولیا رابرتز (77) و‌ «مریل استریپ» (79) دیگر سینماگران معروف هالیوود هستند كه در فهرست قدرتمندترین شخصیت‌های سال 2010 نشریه فوربس حضور دارند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir