عمو پورنگ
با شروع ایام تعطیلات و تعطیلی مدارس، برنامه «بچه‌ها مدرسه» از باكس برنامه‌های شبكه حذف شد. همچنین تغییر و تحولاتی در برنامه‌های كودك به وجود آمد. برنامه...
 
  شبكه دو سیما در ایام تابستان برای پر كردن اوقات فراغت كودكان و نوجوانان، بیش از 7 ساعت برنامه دارد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، با شروع ایام تعطیلات و تعطیلی مدارس، برنامه «بچه‌ها مدرسه» از باكس برنامه‌های شبكه حذف شد. همچنین تغییر و تحولاتی در برنامه‌های كودك به وجود آمد. برنامه «صبح بخیر بچه‌ها» با اجرای خاله شادونه حذف و برنامه «تابستان شاد» با آیتم‌های جذاب و جدید از قبیل «اردوی تابستانی»، «من می‌توانم»، «بیا با هم قرار بگذاریم»، «خانه كوچك» و مسابقه آشپزی جایگزین آن شد. تهیه كنندگی این برنامه را سوسن كرامتی، ژاله موقر و نگار استخر بر عهده دارند. این برنامه از ساعت 9:30 تا 11:30 روی آنتن شبكه دو سیماست.
برنامه «آفتابگردون» كه پس از ایام نوروز جایگزین «عصر بخیر بچه‌ها» شده است، نیز تا قبل از شروع شدن برنامه «بوستان دوستان پورنگ» هر روز پخش می‌شود و از 15 تیرماه با شروع پخش برنامه «بوستان دوستان پورنگ» به تهیه كنندگی مسلم آقاجان‌زاده، روزهای فرد از این شبكه پخش خواهد شد.
عموپورنگ نیز به همراه امیرمحمد در روزهای زوج مهمان خانه مخاطبان شبكه دو سیما هستند. برنامه‌های عصرگاهی كودك و نوجوان از ساعت 13:30 شروع و تا ساعت 18:30 ادامه دارد كه در این بین علاوه بر پخش این برنامه‌ها، كارتون‌های جذاب نیز پخش می‌شود.
پس از پخش سریال‌های شبكه نیز برنامه «داداشی‌ها» با موضوع اصلاح الگوی مصرف در زمینه آب، برق و گاز با زبان كودكانه و 2 عروسك به نامهای داداشی و داداش جون پخش می‌شود. این برنامه نیز در 60 قسمت تولید شده و هر شب به مدت 10 دقیقه پخش می‌شود.
روزهای جمعه نیز از ساعت 9:25 تا 16 برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» پخش می‌شود كه كارتون‌ها و برنامه‌های جذاب كودكان نیز در آن پخش می‌شود و می‌توان به خونه مادربزرگه، ساگوا، ترمه ـ ترنج ـ گل افشان، قطار بی‌باك، بیلی گربه و پت پستچی، شكرستان، شهر كودكان و مونی و موگی اشاره كرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com