میكل آنژ
این اثر كه به عقیده كارشناسان بیش از 100 میلیون دلار قیمت دارد در سال 2008 توسط سارقانی كه از پنجره وارد موزه اودیسه اوكراین شده و...
 
در یك عملیات مشترك میان ماموران امنیتی آلمان و اوكراین، یكی از مشهورترین تابلوهای میكل آنژ كه دو سال پیش به سرقت رفته بود،‌ در برلین كشف شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ این تابلو كه "پریشانی مسیح" یا "بوسه یهودا" نام دارد از جمله آثار هنری میكل آنژ یا كاراواجریو است كه در فاصله سال‌های 1573 تا 1602 نقاشی شده و تا دو سال پیش در موزه هنرهای شرق و غرب اودیسه اوكراین نگهداری می‌شده است.
به گفته پلیس تاكنون 4 مظنون كه عضو یك باند سرقت بین المللی در برلین بوده و 20 مظنون شریك در دزدی طی عملیاتی در اكراین دستگیر شدند.
بر اساس گزارش‌های پلیس، مظنونان از سال 2008 تاكنون به صورت مرتب و به امید فروش این اثر به یك مجموعه دار آلمانی به صورت مداوم به آلمان مسافرت می‌كردند.
این اثر كه به عقیده كارشناسان بیش ار 100 میلیون دلار قیمت دارد در سال 2008 توسط سارقانی كه از پنجره وارد موزه اودیسه اوكراین شده و پس از برداشتن پوشش شیشه‌ای تابلو موفق به سرقت آن شده بودند از موزه خارج شد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com