منهای دو
این تنها خبر مسرت‌بخش برای دوستداران این هنر نیست، چراكه تالار قشقایی این مجموعه نیز امروز شاهد دومین اجرای نمایش...
 
مهم‌ترین اتفاق این هفته تالارهای تئاتر تهران، آغاز اجرای نمایش منهای دو با كارگردانی داوود رشیدی است كه از دیروز در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است البته این تنها خبر مسرت‌بخش برای دوستداران این هنر نیست، چراكه تالار قشقایی این مجموعه نیز امروز شاهد دومین اجرای نمایش نورا با كارگردانی علیرضا كوشك جلالی خواهد بود.
 
تئاتر شهر: تالار اصلی این مجموعه شاهد اجرای نمایش «منهای دو» به نویسندگی ساموئل بنس تریت و كارگردانی داوود رشیدی است. در این نمایش بازیگرانی چون سیامك صفری، حسن معجونی، پگاه آهنگرانی، لیلی رشیدی و باران كوثری بازی می‌كنند.
در حالی كه تالار قشقایی هم از دیروز میزبان نمایش نورا به نویسندگی ایبسن و كارگردانی علیرضا كوشك جلالی شده است، در سالن سایه نمایش «روال عادی» نوشته ژان كلود كاریر با كارگردانی محمدرضا خاكی اجرا می‌شود. همچنین نمایش‌های «خانه كاغذی» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و كارگردانی مهدی برومند در كارگاه نمایش و «خداحافظی نكردی با نجمه، سورچی» با كارگردانی حمیدرضا آذرنگ در سالن چهارسو روی صحنه هستند.
تماشاخانه سنگلج: قدیمی‌ترین تالار فعال شهر تهران، این شب‌ها میزبان 2 نمایش است. ابتدا نمایش سیاه روی سپید بخت به نویسندگی اكبر حسنی و كارگردانی الهام جعفری روی صحنه می‌رود و سپس نمایش سیب‌های پلاسیده از فرشاد منظوفی‌نیا نوبت اجرا پیدا می‌كند.
تالار مولوی: در این تالار كه همچنان در كش و قوس دعوای دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی گرفتار است، 2 نمایش «بپا از اتوبوس جا نمونی» نوشته كریستوفر دورنگ و تورالكساندرا والنزا، با كارگردانی هایده حائری و «ماهی‌های خاك» به نویسندگی فارس باقری و كارگردانی سعید نجفیان روی صحنه هستند.
خانه نمایش: این تالار كوچك شاهد اجرای نمایش درخت بادام نوشته عباس عبدالله‌زاده با كارگردانی مرتضی آقاحسینی است.
تماشاخانه ایرانشهر: «نبرد ـ مده‌آ» به نویسندگی هاینر مولر و كارگردانی قطب‌الدین صادقی، خانه برنارد آلبا نوشته فدریكو گارسیا لوركا با كارگردانی میكائیل شهرستانی و كالیگولای آلبر كامو از همایون غنی‌زاده در سالن‌های این تماشاخانه در حال اجرا هستند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir