روز گذشته، در جریان یك كشف عجیب باستان‌شناسی، بقایای جسد یك گلادیاتور زن در محوطه‌ای تاریخی در حومه شهر هرفورد انگلستان كشف شد...
 
به گزارش ایسنا،برای نخستین‌بار، بقایای جسد یك گلادیاتور زن در انگلستان كشف شد.
روز گذشته، در جریان یك كشف عجیب باستان‌شناسی، بقایای جسد یك گلادیاتور زن در محوطه‌ای تاریخی در حومه شهر هرفورد انگلستان كشف شد.
به گزارش بی.بی‌.سی، همراه جسد این زن كه از قامت خوبی برخوردار بوده، دیگر آثار تاریخی از جمله سلاح و زیور‌آلات كشف شده‌اند.
البته جسد این زن در زمان كشف در یك تابوت سنگی قرار داشت. از آنجا كه تا به حال جسد هیچ گلادیاتور زنی در انگلستان كشف نشده، محققان در ابتدا تصور كردند كه جسد كشف شده متعلق به یك مرد است، اما پس از بررسی استخوانهای جمجمه و لگن معلوم شد كه جسد كشف شده به یك زن تعلق دارد.
محققان بر این باورند كه این گلادیاتور زن در قرون اول و دوم میلادی می‌زیسته است.
چند روز قبل نیز با كشف گور دسته‌جمعی از اسكلت كودكان در باكینگهام‌شایر انگلستان، سویه پنهان از زندگی مردم انگلستاندر زمان حكومت روم بر این كشور آشكار شد.
در حدود یك ماه قبل نیز باستان‌شناسان در جریان كاوش‌های خود در محوطه‌ای تاریخی در حومه شهر یورك انگلستان، موفق به كشف بقایای جسد 80 گلادیاتور‌ بدون سر به همراه دیگر آثار تاریخی از جمله سلاح و كلاه‌خود در قبرستان گلادیاتورها شدند.
محققان با بررسی اجساد كشف شده به این نتیجه رسیدند كه برخی از گلادیاتور‌ها قبل از مرگ توسط حیوانات درنده كشته شده و سپس سر آنها از بدنشان جدا شده است.
محققان تاریخ دقیق مرگ گلادیاتور‌ها را قرن سوم میلادی اعلام كرده و قصد دارند تا در روزهای آتی دامنه‌ی كاوش‌های خود را برای كشف دیگر آثار تاریخی توسعه دهند.
در سال 2007 نیز باستان‌شناسان در محل احداث خانه‌های متعلق به نیروی هوایی انگلستان در میدنهال، موفق به كشف اسكلت كامل انسانی كه به حدود 9900 سال قبل تعلق دارد، شدند.
چند ماه قبل از این كشف نیز تكه‌سنگ گمشده‌ای كه به یكی از اجزای اصلی بنای تاریخی استون‌هنج در انگلستان متعلق است، توسط باستان‌شناسی ولزی كشف شد.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir