فیلم سینمایی «زمان معكوس» كه پس از فیلمبرداری صحنه‌های ایران، در آذربایجان فیلمبرداری ‌شد، «چنگیز عبدالایف» نوشته و «انورابلوچ» آن را كارگردانی كرده است...
 
به گزارش فارس، فیلمبرداری اولین محصول مشترك سینمایی ایران و جمهوری آذربایجان در باكو پایان یافت. 
فیلم سینمایی «زمان معكوس» كه پس از فیلمبرداری صحنه‌های ایران، در آذربایجان فیلمبرداری ‌شد، «چنگیز عبدالایف» نوشته و «انورابلوچ» آن را كارگردانی كرده است.
نقش اول این فیلم را «محمدرضا فروتن» بازی می‌كند كه نقش ناظم علی‌اوف پلیس آذربایجانی است كه در كش‌ و قوس زندگی دچار مشكلات كاری می‌شود و سعی در بازگشایی گره‌های زندگی خود و پدرش بر می‌آید كه در این راه برای پیگیری مشكلات به ایران سفر می‌كند.
«زمان معكوس» در مدت زمان 2 ماه و در 45 جلسه فیلمبرداری شد كه 15 جلسه آن در ایران ( میگون و تهران و انزلی ) و 30 جلسه در باكو و دریای خزر به سرانجام رسید.
روابط عمومی «صدرافیلم» اعلام كرد: لابراتوار بدیع و استودیو بهمن (میكس صدا)به این فیلم كه به شیوه دالبی اس آر صداگذاری می شود خدمات فنی ارائه می كند.
براساس این گزارش، هنوز تصمیمی مبنی بر تدوین فیلم در ایران یا آذربایجان اتخاذ نشده است.
بازیگران ایرانی: محمدرضا فروتن، همایون ارشادی، مهدی امینی‌خواه، پریسا روشن، مرتضی میرزائیان و علی شیری.
بازیگران آذربایجانی: راسلیم بالایف، النور كریموف، سمیر غلام اوف، محمد صفا، فواد پولاداف، قورخمازعلیلی، رامیله محمدآوا، سونا میكائیلارا، نائیلا كریم‌آو، روشن كریم، ترلان شوكت‌اف، عاكیف قبادف.
براساس این گزارش، این فیلم محصول آذربایجان‌فیلم به مدیریت خامس مرادف و تهیه‌كنندگی صدرا عبدالهی است و تهیه‌كنندگان فیلم در تلاشند «زمان معكوس» را به فستیوال شرق - غرب باكو و سپس جشنواره فجر برسانند.
 
 
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com