عموپورنگ نیز به همراه امیرمحمد در روزهای زوج مهمان خانه‌ مخاطبان شبكه دو سیما خواهد بود. برنامه عصرگاهی كودك و نوجوان از ساعت...
 
به گزارش جام جم آنلاین، عموپورنگ و فیتیله‌ای‌ها از برنامه‌های پرمخاطب كودك‌و نوجوان شبكه 2 است كه توانسته مخاطبان بسیاری را پای گیرنده‌های تلویزیون بكشاند. طبیعی است كه همه برنامه‌های پرمخاطب حاشیه‌های خاص خود را داشته باشند.
 دیروز مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه 2 سیما درباره این 2 برنامه خاص گفت:برنامه‌های پرمخاطبی نظیر عموپورنگ یا گروه فیتیله فعلا از تلویزیون حذف نمی‌شوند ؛ چراكه حذف آنها از برنامه‌های كودكان با توجه به مخاطبان 98 درصدی آن ، نوعی بی‌توجهی به خواسته آنان است.
بهمن مشكینی در گفتگو با خبرگزاری فارس، ضمن تكذیب مشكل پخش برنامه عموپورنگ به خاطر نداشتن استودیو ، ‌از پخش برنامه «بوستان دوستان پورنگ» خبر داد و افزود: برنامه عموپورنگ همیشه در خردادماه به خاطر امتحانات بچه‌ها و امتحانات امیرمحمد متوقف می‌شود و در فصل تابستان دوباره آغاز می‌شود، ضمن این كه دوستان ما امسال در تدارك برنامه گسترده‌تری هستند كه با نام «بوستان دوستان پورنگ» پخش خواهد شد.
وی درباره برنامه پرطرفدار فیتیله‌ای‌ها هم گفت: این برنامه هیچ مشكلی ندارد و حتی ساعات پخش آن نیز بیشتر شده است. ما برای این كه برنامه‌هایی (خارجی)‌ كه تلاش می‌كنند فرهنگ و هویت ما را مخدوش كنند، پخش نكنیم، باید خودمان برنامه تولید كنیم كه این كار به بودجه و امكانات و تجهیزات نیاز دارد.
مشكینی افزود: خدا را شكر در حدی كه متناسب با نیازهاست، امكانات وجود دارد ولی باید گسترش و توسعه پیدا كند، اما این به آن معنی نیست كه ما امروز دچار مشكل هستیم. برنامه فیتیله امروز با ساعات بیشتری روی آنتن می‌رود. درباره مشكل پیش آمده در برنامه فیتیله هم باید بگویم كه تمام كسانی كه با كار رسانه آشنایی دارند، می‌دانند كه در عرصه رسانه و بویژه تولید برنامه‌های زنده در تمام دنیا چنین مشكلاتی به وجود می‌آید و كاملا طبیعی است و در حدی نیست كه مورد توجه قرار گیرد. اگر ما محدودیت استودیو داریم، در هالیوود هم كه محدودیت ندارند، چنین مشكلاتی پیش می‌آید. این اتفاقات به خاطر محدودیت نیست و مسائلی است كه اتفاقی پیش می‌آید.
وی درباره برنامه «تابستان شاد» و حذف خاله شادونه، از برنامه‌های صبحگاهی شبكه 2 اظهار كرد: برنامه صبح بخیر بچه‌ها به دلیل پخش برنامه «تابستان شاد» حذف شد و برنامه جدید توانسته است طی روزهای اول پخش، مخاطبان بسیاری را جذب كند.
مدیر گروه كودك و نوجوان درباره اولویت‌های این گروه در برنامه‌سازی تصریح كرد: اولویت‌های ما به طور كلان، رساندن پیام‌های دین، اخلاق، نشاط، شادابی، امید و آگاهی‌های همه‌جانبه به كودك و نوجوان است و ما باید در ساختارهای مختلف برنامه‌سازی كنیم و مسائلی مثل مهارت‌آموزی و آگاهی‌های فكری و شغلی نیز زیرمجموعه ماست.

برنامه‌های متنوع شبكه 2 برا ی كودكان
این در حالی‌است كه روابط‌‌عمومی شبكه 2 اعلام كرد: در ایام تابستان این شبكه برای پر كردن اوقات فراغت كودكان و نوجوانان، روزی بیش از 7 ساعت برنامه دارد.
با شروع ایام تعطیلات و تعطیلی مدارس، برنامه «بچه‌ها مدرسه» از جدول برنامه‌های شبكه حذف شده است. همچنین تغییر و تحولاتی در برنامه‌های كودك به وجود آمده است.
برنامه «صبح بخیر بچه‌ها» با اجرای خاله شادونه حذف و برنامه «تابستان شاد» با بخش‌های جذاب و جدید از قبیل «اردوی تابستانی»، «من می‌توانم»، «بیا با هم قرار بگذاریم»، «خانه كوچك» و مسابقه آشپزی جایگزین آن شد.
تهیه ‌كنندگی این برنامه را سوسن كرامتی، ژاله موقر و نگار استخر برعهده دارند. این برنامه از ساعت 9:30 تا 11:30 بر روی آنتن شبكه دو سیماست.
برنامه «آفتابگردون» كه پس از ایام نوروز جایگزین «عصربخیر بچه‌ها» شده است نیز تا قبل از شروع شدن برنامه «بوستان دوستان پورنگ» هر روز پخش می‌شود و از 15 تیرماه با شروع بخش برنامه «بوستان دوستان پورنگ» به تهیه‌كنندگی مسلم آقاجان‌زاده، روزهای فرد از این شبكه پخش خواهد شد.
عموپورنگ نیز به همراه امیرمحمد در روزهای زوج مهمان خانه‌ مخاطبان شبكه دو سیما خواهد بود. برنامه عصرگاهی كودك و نوجوان از ساعت 13:30 شروع و تا ساعت 18:30 ادامه دارد كه در این بین علاوه بر پخش این برنامه‌ها، كارتون‌های جذاب نیز پخش می‌شود.
پس از پخش سریال‌های شبكه نیز برنامه «داداشی‌ها» با موضوع اصلاح الگوی مصرف در زمینه آب، برق و گاز با زبان كودكانه و 2 عروسك به نام‌های داداشی و داداش‌جون پخش می‌شود. این برنامه نیز در 60 قسمت تولید شده و هر شب به‌مدت 10 دقیقه پخش می‌شود.
روزهای جمعه نیز از ساعت 9:25 تا 16 برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» پخش می‌شود كه كارتون‌ها و برنامه‌های جذاب كودكان نیز در آن پخش می‌شود.

شبكه كودك و كارتون‌های در مرحله دوبلاژ

همچنین از سوی روابط عمومی شبكه 2 اسامی كارتون‌های خارجی كه در مرحله دوبلاژ قرار دارند، اعلام شد.
همزمان با پخش قسمت‌هایی از كارتون‌های «ساگوا»، «فینلی آتش‌نشان»، «پت پستچی» و «سونیك» سایر قسمت‌های این كارتون در مرحله دوبلاژ قرار دارد.
موضوع «ساگوا» در خصوص گربه‌هایی است كه در دربار یكی از پادشاهان كشورهای آسیای شرقی زندگی می‌كنند و در هر قسمت مسائل جالب توجهی را به وجود می‌آورند. مدیر دوبلاژ این كارتون 78 قسمتی مهوش افشاری و صدابردار آن مصطفی سیمرغ است.
48 قسمت از انیمیشن «فینلی آتش‌نشان» دوبله شده و سایر قسمت‌های آن در مرحله دوبلاژ قرار دارد. موضوع این كارتون درباره ماشین آتش‌نشانی به نام «فینلی» و سایر دوستانش از قبیل آمبولانس و... است كه در هر قسمت، اتفاقاتی برایشان به وقوع می‌پیوندد. مدیر دوبلاژ این كارتون 78 قسمتی فریبا شاهین‌‌مقدم و صدابردار آن علی خوش‌بزم است.
«پت پستچی» هم از جمله كارتون‌هایی است كه اكثر جوانان امروز كه كودكان دیروز بودند آن را به خاطر دارند. این كارتون در مورد پستچی‌ای به نام پت است كه در دهكده‌ای زندگی می‌كند و ماجراهایی كه برای رساندن نامه‌ها با آن روبه روست موضوع اصلی این كارتون را تشكیل می‌دهد.
مدیر دوبلاژ این كارتون 75 قسمتی مهوش افشاری و صدابردار آن مصطفی سیمرغ است. «سونیك» هم ماجرای یك جوجه‌تیغی باهوش است كه با دوستانش سنجاب و دكتر روبانتیك در جنگ و دعوا هستند. این كارتون را مهدی اقبالی صداگذاری كرده و فاطمه برزویی مدیر دوبلاژ آن است.
در حال حاضر كارتون‌های «ساگوا» و «پت پستچی» روزهای جمعه،كارتون «فینلی آتش‌نشان» روزهای شنبه و «سونیك» روزهای یكشنبه از شبكه كودك پخش می‌شود.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir