بررسی‌های یک تیم دانشگاهی در مناطق باستانی شهر شاندونگ چین، منجر به کشف گورستانی هزار ساله با بیش از 10 شی تاریخی همچون کاسه‌های چینی،‌ظروف و آینه‌های برنزی از دو مقبره شد...
 
به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان در استان شاندونگ چین موفق به کشف سه اسکلت‌ انسان از دو مقبره باستانی به همراه اشیایی گرانبها با قدمتی بیش از هزار سال شدند.
 بررسی‌های یک تیم دانشگاهی در مناطق باستانی شهر شاندونگ چین، منجر به کشف گورستانی هزار ساله با بیش از 10 شی تاریخی همچون کاسه‌های چینی،‌ظروف و آینه‌های برنزی از دو مقبره شد.
باستان‌شناسان همچنین اسکلت‌هایی را در گل و لای زیرین اولین مقبره کشف کردند. پس از بررسی‌های دقیق‌تر،‌ کاذشناسان دریافتند اسکلت‌ها،‌ که به دو نفر تعلق داشتند، کامل و سالم بوده و به احتمال زیاد زن و شوهر بوده اند.
علاوه بر این دو اسکلت،‌ بقایایی کاملی از یک مرد نیز در مقبره دومی کشف شد. کارشناسان با توجه به وضعیت جاگذاری اسکلت‌ها معتقدند، اجساد این مقبره‌ها پس از مرگ نبش قبر شده و بار دیگر دفن شده بودند.
با این وجود، اگرچه باستان‌شناسان بررسی‌های خود در این منطقه را تمام شده اعلام کردند اما وجود قبرستانی اینچنین دردوره امپراتوری سانگ را بسیار نادر توصیف کرده و آنرا یکی از کمیاب ترین مناطق تدفینی باستانی کل چین معرفی کرده اند
 
  گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:chtn.ir