«اختاپوس» داستان، یك زن سالخورده است كه به پسری جوان علاقه‌مند می‌شود و برای به‌دست آوردن دل این پسر جوان...

 دو فیلم بلند ویدئویی «اختاپوس» و «جدا افتاده» با عدم تبدیل به فرمت 35 و بدون اكران عمومی به شبكه نمایش خانگی خواهند رفت.
 
«داوود موثقی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: «مرتضی شایسته» تهیه‌كننده فیلم از مدت ها قبل به دنبا دریافت مجوز تبدیل فیلم به نسخه 35 بود كه به نطر می‌رسد یا توجه سختگیری‌هایی كه اخیرا در وزرات ارشاد در مورد اكران فیلم‌هایی ویدئویی اعمال می‌شود، موفق به اینكار نشده است و به همین دلیل قرار است فیلم در شبكه نمایش خانگی عرضع شود.
وی افزود: در گذشته شرایط به گونه‌ای بود كه یك شورای كارشناسی فیلم‌های ویدئویی را بازبینی می‌كرد و بعد از تأئید اولیه فیلم‌ها برای تبدیل و دریافت پروانه نمایش 35 به شورای سه نفره ارجاغ داده می‌شدند كه با توجه به انحلال این شورا بسیاری از فیلم‌هایی كه قصد تبدیل و اكران در سینماها را داشته‌اند، بلاتكلیف مانده‌اند.
موثقی تصریح كرد: همین شرایط برای فیلم «جدامانده» نیز اتفاق افتاد و پس از دو سال انتظار باید این فیلم را نیز در شبكه نمایش خانگی عرضه كنم در حالی كه هر دوی این فیلم‌ها، می‌توانستند در گیشه نمایش موفقی داشته باشند.
براساس این گزارش، فیلمبرداری «اختاپوس» اواسط بهمن ماه سال87 در تهران به پایان رسید و اسفندماه «مستانه مهاجر» تدوین فیلم را آغاز كرد اما با توجه به تعطیلات نوروزی وقفه‌ای چند هفته در كار ایجاد شد كه با آغاز مجدد تدوین، اواسط اردیبهشت ماه سال 88 تدوین «اختاپوس» به پایان رسید و «امیر توسلی» نیز موسیقی متن فیلم را ساخت.
به گزارش فارس، «اختاپوس» داستان، یك زن سالخورده است كه به پسری جوان علاقه‌مند می‌شود و برای به‌دست آوردن دل این پسر جوان، از تمام دارایی و امكانات خودش استفاده می‌كند و...
ثریا قاسمی، سیروس ابراهیم‌زاده، میرطاهر مظلومی،شیوا خنیاگر، مینا جعفرزاده، لیندا كیانی، یوسف صیادی، ایمان حضرتی و... در «اختاپوس» به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com