درباره الی
از جمله جوایز بین‌المللی فیلم «درباره الی» می‌توان به جایزه‌ی بهترین فیلم بلند جشنواره كرالا هندوستان، خرس نقره‌ای بهترین...

«درباره الی» به كارگردانی اصغر فرهادی طی دو هفته‌ی اخیر در ایتالیا به نمایش عمومی درآمده است.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فیلم از 18 جون (28 خرداد ماه) با 30 كپی و دوبله به زبان ایتالیایی در ایتالیا به نمایش عمومی در آمد.
اكران عمومی فیلم «درباره الی» در ایتالیا با همكاری سه شركت "P.F.A ، OPENGATE" ، MEDIAPLEانجام گرفته است كه طبق اعلام نسرین میرشب پخش‌كننده بین‌المللی فیلم؛« این شركت‌ها از اكران این بسیار ابراز خرسندی كردند.»
به گزارش ایسنا، اكران عمومی «درباره الی» این روزها در اسپانیا ادامه دارد و پیش از این در فرانسه اكران شده است و دی‌وی دی فیلم با دوبله فرانسه نیز اخیرا در اروپا توزیع شده است.
بنا بر این گزارش، طی چند ماه اخیر «درباره الی» بهترین فیلم جشنواره‌ی «فونچال» پرتغال شد و همچنین در فروردین ماه هشتمین جشنواره‌ی فیلم «سایپروس» در قبرس، فستیوال «هپی‌سول» در انگلیس میزبان این فیلم در بخش‌ غیر رقابتی شد.
به گزارش ایسنا، از جمله جوایز بین‌المللی فیلم «درباره الی» می‌توان به جایزه‌ی بهترین فیلم بلند جشنواره كرالا هندوستان، خرس نقره‌ای بهترین كارگردانی در برلین برای اصغر فرهادی و «رابرت دنیرو» در جشنواره‌ی
«ترابیكا» جایزه‌ی بهترین فیلم بلند را به فرهادی اهدا كرد وهمچنین جایزه‌ی نتپك (شبكه‌ی توسعه سینمای آسیا) جشنواره‌ی «بریسبان» استرالیا را دریافت كرد.
«درباره‌الی» در سی‌وسومین جشنواره فیلم هنگ‌كنگ، هشتمین جشنواره فیلم ترایبكا آمریكا،هفدهمین جشنواره «سینمای باز» بلژیك، بخش سینمای معاصر سی‌وپنجمین جشنواره سیاتل آمریكا،هشتمین جشنواره ترانسیلوانیا رومانی، چهل‌وچهارمین جشنواره‌ی كارلووی‌واری ‌چك، پنجاه‌وهشتمین جشنواره ملبورن استرالیا، پنجمین جشنواره‌ی تراورس سیتی آمریكا، «فئوكوكا» ژاپن، «دورو» پرتقال، «هلسینكی» فنلاند، و... به نمایش درآمده است.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir