این کنسرت که دو شب برپاست در دو بخش اجرا می‌شود. بخش اول در دستگاه شور و شامل قطعات «رنگ اصول»، «سرگشته»، «منتظرت بودم»، قطعه محلی «مجنون نبودم» و«کهربا» است...

به گزارش ایسنا، گروه موسیقی «رودکی» به خوانندگی سیدعبدالحسین مختاباد و سرپرستی محسن حسینی سه‌شنبه 15 تیرماه کنسرت موسیقی اصیل ایرانی را در سالن «مقام» آذربایجان برگزار می‌کنند.
این کنسرت که دو شب برپاست در دو بخش اجرا می‌شود. بخش اول در دستگاه شور و شامل قطعات «رنگ اصول»، «سرگشته»، «منتظرت بودم»، قطعه محلی «مجنون نبودم» و«کهربا» است.
در بخش دوم که در دستگاه آواز اصفهان است، قطعه‌های «ای مه من»، «بته‌چین»، «عقرب زلف کج»، «شبهای رؤیایی» و «تمنای وصال» اجرا می‌شود.
به گفته حسینی بخشی از قطعات این کنسرت از آلبوم‌های قبلی مختاباد انتخاب شده و بخش دیگر از ردیف‌ها و تصنیف‌های موسیقی سنتی ایرانی که در گذشته توسط هنرمندانی چون علی‌اکبر خوان شیدا اجرا شده بود، برگزیده شده است.
گروه موسیقی «رودکی» را سیدعبدالحسین مختاباد: خواننده، محسن حسینی: سرپرست گروه و نوازنده سنتور، مهدی وحدتی: نوازنده تار، مسلم علیپور: نوازنده کمانچه، کوروش بزرگ‌پور: نوازنده دف و دایره، احسان بزرگمهر: نوازنده تنبک و حمید حاصلی نوازنده عود تشکیل می‌دهند.
سالن موسیقی «مقام» در مجموعه فرهنگی حیدرعلی‌اف آذربایجان واقع است و برای اجرای موسیقی سنتی ساخته شده است.
گفته می‌شود:این برنامه از سوی مؤسسه فرهنگی اکو در کشور آذربایجان برگزار می‌شود و قرار است گامی در جهت تحکیم روابط فرهنگی کشورهای عضو اکو باشد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir