سومین فیلم مجموعه سینمایی محبوب «گرگ و میش» از چهارشنبه هفته پیش تا یکشنبه این هفته در بازار ایالات متحده و کانادا 161 میلیون دلار فروخت...

به گزارش خبر آن لاین، فیلم خون‌آشامی «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: خسوف» در پنج روز نخست اکران در سطح جهانی 262 میلیون دلار به دست آورد، هرچند فروش آن در بازار آمریکای شمالی کمتر از انتظار بود.
 سومین فیلم مجموعه سینمایی محبوب «گرگ و میش» از چهارشنبه هفته پیش تا یکشنبه این هفته در بازار ایالات متحده و کانادا 161 میلیون دلار فروخت.
شرکت سامیت اینترتینمنت تهیه‌کننده این فیلم‌های خون‌آشامی پیش‌بینی کرده بود «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: خسوف» در پنج روز اول نمایش 173 میلیون دلار بفروشد. « ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: ماه نو» فیلم قبلی این مجموعه نوامبر پارسال در پنج روز 165 میلیون دلار در آمریکا به دست آورده بود.
ریچی فی، رئیس پخش توزیع داخلی استودیو سامیت همزمانی اکران «خسوف» با تعطیلات روز استقلال آمریکا را دلیل فروش نه چندان زیاد این فیلم ذکر کرد و گفت: «فکر کنم هنوز زود است بگوییم این فیلم در گیشه‌های فروش کمتر از انتظار ظاهر شده است.»
پروژه 68 میلیون دلاری «خسوف» به کارگردانی دیوید اسلید در سطح بین‌المللی هم در 42 کشور حدود 100 میلیون دلار فروش داشت. این در حالی است که «ماه نو» پارسال در هفته اول اکران تنها در 25 کشور 118 میلیون به دست آورد. سومین «گرگ و میش» از آخر این هفته در 22 کشور دیگر از جمله بریتانیا و فرانسه روی پرده می‌رود.
«خسوف» ماجراهای بلا سوان دختری نوجوان (کریستن استیوارت)، ادوارد جوانی از خانواده خون‌آشام‌ها (رابرت پاتینسن) و جیکاب بلک جوانی گرگ‌نما (تیلور لوتنر) را پی می‌گیرد. این فیلم بر مبنای مجموعه داستان‌های استفانی مایر ساخته شده‌ که شامل چهار کتاب است.
برابر با وبسایت سینمایی Rotten Tomatoes، منتقدان مطرح سینما «خسوف» را بیش از دو فیلم اول دوست دارند.
از 161 میلیون دلار فروش «خسوف» در آمریکای شمالی، 69 میلیون دلار آن از جمعه تا یکشنبه (مبنای فروش هفتگی فیلم‌ها) حاصل شد. فیلم جدید «گرگ و میش» در 4416 سینما در آمریکا روی پرده است و به این شکل رکورد قبلی که با 4380 سینما در اختیار «آیرون من 2» بود، جابجا شد.
فیلم جدید شیامالان با وجود انتقادها 41 میلیون دلار فروخت
رده دوم جدول فروش هفتگی از آن فیلم سه‌بعدی «آخرین مامور کنترل هوا» ساخته ام. نایت. شیامالان شد. فیلم جدید این کارگردان 40 ساله از جمعه تا یکشنبه در 3169 سینما 6/40 میلیون دلار فروخت و این در حالی است که بیشترین نقدهای منفی را از منتقدان دریافت کرده است.  
«آخرین مامور کنترل هوا» با بازی نوا رینگر، نیکولا پلتس، دو پاتل، جکسن راثبون و شان توب بر مبنای فصل اول مجموعه تلویزیونی کودکانه «آواتار: مامور کنترل هوا» تولید شبکه نیکلودئون ساخته شده است.
این فیلم درباره آنگ، آخرین بازمانده نسل آواتارهاست که می‌توانند در عناصر هوا دست ببرند و از آن برای دفاع یا به پرواز درآوردن گلایدرها استفاده کنند. او باید مسئولیت خود را نسبت به ملل آب، زمین و هوا بپذیرد و اجازه ندهد ملت آتش آنها را در انقیاد خود درآورد.
مجموع فروش این فیلم 150 میلیون دلاری پس از چهار روز 57 میلیون دلار شده است. بیشترین انتقادها از فیلم جدید شیامالان بخاطر استفاده او از بازیگران غیرآسیایی در نقش‌هایی است که ریشه در شخصیت‌های آسیایی دارند.
کارگردان هندی‌تبار برای فیلم‌هایی چون «حس ششم» و «نشانه‌ها» شهرت دارد، هرچند «بانو در آب» و «اتفاق» دو فیلم آخر او کاملا ناموفق بودند. شیامالان برای «حس ششم» نامزد اسکار کارگردانی و فیلمنامه شد.
انیمیشن سه‌بعدی «داستان اسباب‌بازی 3» تولید دیسنی/پیکسار پس از دو هفته صدرنشینی این هفته با 49 درصد کاهش 1/30 میلیون دلار فروخت و فیلم سوم شد. مجموع فروش این فیلم در آمریکا 289 میلیون دلار و در سطح بین‌المللی 151میلیون دلار شده است.
کمدی «آدم‌بزرگ‌ها» با بازی آدام سندلر، کوین جیمز و کریس راک با 5/18 میلیون دلار فروش در 3534 سینما در رده چهارم قرار گرفت. کمدی اکشن «شوالیه و روز» با حضور تام کروز و کامرون دیاز در 3104 سینما 2/10 میلیون دلار فروخت و به رده پنجم رفت.
فیلم کونگ‌فویی «کاراته کید» با بازی جکی چان و جیدن اسمیت هم در 3109 سینما هشت میلیون دلار فروش داشت و فیلم ششم شد.
تریلر حادثه‌ای «تیم درجه یک» با بازی لیام نیسن و برادلی کوپر، کمدی «او را به گریک ببر» ساخته نیکلاس استولر، انیمیشن سه‌بعدی «شرک برای همیشه» تولید دریم ورکس انیمیشن و پارامونت و کمدی «سایروس» با بازی جان سی. رایلی فهرست 10 فیلم پرفروش هفته در آمریکای شمالی را کامل کردند.
«سایروس» به کارگردانی جی و مارک دوپلاس اولین بار اسفند پارسال در جشنواره فیلم ساندنس پخش شد. این فیلم کمدی درباره ارتباط بین دو فرد تنها (جان سی. رایلی و ماریسا تومی) است که حضور پسر زن آن را پیچیده می‌کند.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir