نامزدهای شصت و دومین دوره جوایز امی که آکادمی هنر و علوم تلویزیونی آن را برگزار می‌کند پنجشنبه این هفته اعلام و برندگان روز...

به گزارش خبر آن لاین، بازیگران تازه‌کار و کهنه‌کار چشم‌انتظار دیدن نام خود در میان نامزدهای شصت و دومین دوره جوایز امی ساعات پربیننده هستند که از آن به عنوان اسکار تلویزیونی یاد می‌شود.
 پتانسیل‌های تازه‌وارد چون جینی لینچ بازیگر سریال «گِلی» و سوفیا ورگارا بازیگر سریال «خانواده مدرن» در کنار قدیمی‌هایی چون جولیانا مارگولیس بازیگر سریال «همسر خوب» و ادی فالکو بازیگر سریال محبوب سال‌های گذشته یعنی «خانواده سوپرانو» - که در سریال جدید «پرستار جکی» در نقش پرستار دلسوزی که معتاد است درخشیده - باید با بازیگران سریال‌های محبوب جوایز امی یعنی سریال کمدی «30 راک»، مجموعه داستانی «مردان خشن» و «هاوس» رقابت کنند.
نامزدهای شصت و دومین دوره جوایز امی که آکادمی هنر و علوم تلویزیونی آن را برگزار می‌کند پنجشنبه این هفته اعلام و برندگان روز 29 اوت در لس‌آنجلس معرفی می‌شوند. جیمی فالون مجری مراسم جوایز امی امسال است.
دست‌اندرکاران تلویزیون امیدوارند معرفی نامزدها خونی تازه و هیجان جدید به این عرصه که در چند سال اخیر بینندگانش رو به کاهش بوده تزریق کند. در سال 2009 سریال «مردان خشن» برای دومین سال پیاپی بهترین سریال داستانی و «30 راک» بهترین سریال کمدی برای سومین سال پیاپی معرفی شدند.
تام اونیل، روزنامه‌نگار معروف سایت انولوپ در این زمینه گفت:«امسال دو رقیب جدید در رشته سریال کمدی داریم، «گلی» محصول شبکه فاکس و «خانواه مدرن» محصول شبکه ای‌بی‌سی. این دو امی را احیا می‌کنند و هر دو برای پیروزی بخت زیادی دارند.»
در رشته بهترین مجموعه داستانی، «مردان خشن» که از شبکه کابلی ای‌ام‌سی پخش می‌شود باید با سریال دادگاهی «همسر خوب» از شبکه سی‌بی‌اس که یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های فصل بود و آمار ثابت بینندگانش به 13 میلیون نفر می‌رسید و همچنین سریال «پسران هرج و مرج» که داستان گروهی موتورسوار یاغی محصول شبکه اف‌ایکس است، رقابت کند.
مارگولیس که پیشتر در سریال بیمارستانی «ER» نقش پرستار هاتاوی را بازی می‌کرد اصلی‌ترین بخت رشته بهترین بازیگر زن است، او در سریال «همسر خوب» نقش همسر بی‌احساس وکیلی را بازی می‌کند که از کار برکنار شده است. او اواخر پارسال جایزه بهترین بازیگر زن را از گلدن گلوب و سندیکای بازیگران تلویزیون دریافت کرد.
کتی سیگال، بازیگری که پیشتر در سریال «مزدوج...و بچه‌دار» بازی کرده بود امسال با بازی در نقش مادرسالاری به نام جما تلر مورو در سریال «پسران هرج و مرج» حتما جایی در میان نامزدها دارد.
سریال علمی تخیلی «لاست» محصول شبکه ای‌بی‌سی به احتمال بسیار زیاد برای فصل آخر پرهیجانش در چند رشته نامزد شود. همچنین بازی مایکل سی.هال در سریال جنایی «دکستر» محصول شبکه شوتایم در نقش متخصص امور جنایی که شب‌ها به قاتلی زنجیره‌ای بدل می‌شود جدی‌ترین رقیب برایان کرنستون از سریال «بدبیاری» است که دو سال پیاپی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد امی شده است.
دو نسخه متفاوت جی لنو و کنان اوبرایان از مجموعه «برنامه امشب» در میان فهرست برگزارکنندگان امی هستند و شاید بالاخره جنگ دیوانه‌وار برنامه مصاحبه آخر شب شبکه ان‌بی‌سی پایان یابد.
شبکه شوتایم با سریال‌هایی که بخت بالایی در میان نامزدها دارند، مجموعه‌هایی چون «پرستار جکی» و «ایالات متحده تارا» با بازی تونی کولت که پیشتر برنده جایزه امی شده و داستان زنی با چند شخصیت متفاوت را روایت می‌کند احتمالا رقیب جدی شبکه اچ‌بی‌او در رکورد تعداد نامزدی است.
انتظار می‌رود شبکه اچ‌بی‌او با فیلم تلویزیونی «شما جک را نمی‌شناسید» با بازی آل پاچینو و سریال کوتاه «اقیانوس آرام» درمورد جنگ دوم جهانی و سریال «ترمی» که داستانش در روزهای پس از توفان کاترینا می‌گذرد نه تنها در میان نامزدها بدرخشد بلکه شبی به یادماندنی در مراسم معرفی برندگان داشته باشد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir