در روز 18 تیرماه (جمعه) كه مصادف با شب عید مبعث است، دو فیلم سینمایی به نام‌های «گذر از اندوه» و «سفر به یادماندنی» پخش خواهد شد...
به گزارش فارس،شبكه دو سیما همچون سایر اعتیاد مذهبی در شب و روز عید مبعث ویژه برنامه‌هایی را برای مخاطبان خود مهیا كرده است.
 در روز 18 تیرماه (جمعه) كه مصادف با شب عید مبعث است، دو فیلم سینمایی به نام‌های «گذر از اندوه» و «سفر به یادماندنی» پخش خواهد شد.
فیلم «گذر از اندوه» محصول سال 2009 آمریكا، كانادا و انگلستان است كه كارگردانی آن را براندون كامپ عهده‌دار است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: برك راین به تازگی كتابی نوشته است كه در آن از چگونگی رو به رو شدن با مرگ عزیزان و همچنین راه‌كارهای غلبه بر اندوه‌ها در زندگی سخن گفته است و چون همسرش را به تازگی در یك سانحه تصادف از دست داده است. كتابش را بسیار تجربی و عمیق می‌نویسد و همین كار باعث می‌شود او خیلی زود برنده جایزه كتاب اول سال شود. بازیگران این فیلم آیرون ایكهارت و جینفر آنیستون هستند.
این فیلم ساعت 17:30 روز جمعه 18 تیرماه پخش خواهد شد.
فیلم بعدی، «سفر به یاد ماندنی» نام دارد كه محصول 2007 آمریكا و به كارگردانی «وِس آندرسون» است. در خلاصه داستان آمده است: پیتر، فرانسیس و جك سه برادر هستند كه پس از فوت پدر خانواده قرار می‌گذارند همدیگر را ببینند. اما به خاطر وجود نوعی حس بی‌اعتمادی نسبت به همدیگر، برای آنها مشكلاتی پیش می‌آید كه داستان اصلی فیلم را تشكیل می‌دهد. این فیلم نیز در روز 18 تیرماه ساعت 23:30 پخش خواهد شد.
برنامه دیگری كه در شب عید مبعث پخش خواهد شد «لحظه‌های خوش» نام دارد كه گلچینی از برنامه طنز «ساعت خوش» است. این برنامه پس از اخبار سراسری پخش خواهد شد.
در روز عید مبعث نیز دو فیلم سینمایی «دایی هانس» و «ضد حریق» پخش خواهد شد كه به ترتیب در ساعات 17:30 و 23:30 به نمایش درخواهد آمد.
برنامه «طلعت آسمانی» كه كاری از گروه اجتماعی و به تهیه كنندگی محمد صدری است با اجرای نیما كرمی و رضا امیراحمدی شادی بخش محفل خانواده‌ها خواهد بود. این برنامه ساعت 16 تا 17:15 و 18:45 تا 20:20 از شبكه دو پخش می‌شود.
طنز «لحظه‌های خوش» نیز پس از اخبار سراسری خواهد شد.
برنامه‌های روزهای عادی از قبیل «روز از نو»، «تصویر زندگی» و ... در این روز از شبكه دو سیما پخش نخواهد شد و برنامه‌های «دور خیز» و ویژه برنامه كودكان و نوجوانان جایگزین آنها خواهد شد.
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com