محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان در پی علاقه و اشتیاق به وجود آمده در سطح جهان از کشف گنجینه‌های طلایی آنگلوساکسون‌ها، به راه‌اندازی سایت جدیدی با موضوع معرفی تاریخ و فرهنگ این قوم می‌کنند...
 
به گزارش میراث‌آریا، گنجینه آنگلوساکسون‌ها که تا کنون علاقمندان بی‌شماری را به سوی خود جلب کرده است، به زودی به صورت دیجیتالی روی صفحات اینترنت به نمایش درخواهد آمد.
محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان در پی علاقه و اشتیاق به وجود آمده در سطح جهان از کشف گنجینه‌های طلایی آنگلوساکسون‌ها، به راه‌اندازی سایت جدیدی با موضوع معرفی تاریخ و فرهنگ این قوم می‌کنند.
در این پروژه محققان سعی می‌کنند تا داستان‌ها، اشعار، آثار مکتوب، آثار هنری و تمام آنچه را که در طول بررسی‌های خود از آنگلوساکسون‌ها به دست آورده اند را در قالب مجموعه‌ای اینترنتی به تصویر بکشانند. علاوه بر آن علاقمندان به ترجمه متون این تمدن و عکس‌ها و فیلم‌های تحلیلی از ساختمان‌ها و بناهای این اقوام، می‌توانند با حضور در این سایت به دانش خود در این زمینه بیافزایند.
به گفته یکی از طراحان این پروژه، دوره مورد نظر برای جمع آوری آثار از قرن پنجم میلادی تا قرن یازدهم و دوازدهم میلادی بوده و به معرفی بزرگانی از قبیله آنگلوساکسون‌ها همچون آلفرد کبیر و شاعرانی همچون بوولف می پردازد.
گفتنی است محققان دانشگاه درنظر دارند، پیش از راه اندازی رسمی این سایت که هوز نامی برای آن مشخص نشده است، به صورت آزمایشی به ارائه آن بپردازند که در این مدت دسترسی به اطلاعات آن رایگان خواهد بود
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir