آلبوم جاده ابریشم كه شامل كنسرت گروه مولانا به همراه علیرضا افتخاری در فستیوال چین است را چندی پیش بعد از 20 سال در بازار موسیقی منتشر كردم و این بار...
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آلبوم «جاده ابریشم» با تصاویری از كنسرت «علیرضا افتخاری» در بازار موسیقی منتشر شد.
 محمدجلیل عندلیبی آهنگساز و نوازنده سنتور با حضور در خبرگزاری فارس در خصوص این اثر گفت: آلبوم جاده ابریشم كه شامل كنسرت گروه مولانا به همراه علیرضا افتخاری در فستیوال چین است را چندی پیش بعد از 20 سال در بازار موسیقی منتشر كردم و این بار به صورت تصویری در اختیار هنردوستان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افتخاری جزء خوانندگانی است كه خیلی كنسرت برگزار نمی‌كند بر این اساس بسیاری از مخاطبان او دوست دارند كارهای صحنه‌ای ایشان را ببینند كه به عقیده من این كار می‌تواند نیاز این دسته از دوستان را برآورده كند.
به گزارش فارس، این دو آلبوم در قالب یك مجموعه توسط موسسه فرهنگی هنری ایران مولانا و به آهنگسازی محمد جلیل عندلیبی منتشر شده است كه در آلبوم گرفتار قطعاتی چون یوسف عزیز با شعری از مولانا،‌پریدیم با شعری از وحشی بافقی، گرفتار با شعری از ابوالقاسم لاهوتی، وقت دعا با شعری از مولانا،‌تو آمدی با شعری از مهدخت مخبر، یا علی با شعری از سهیل محمودی و زندگی با شعری از هما میر افشار به چشم می‌خورد كه قطعه گرفتار و زندگی به مینو افتاده و عبدالوهاب شهیدی تقدیم شده است.
بنابر این گزارش، در آلبوم جاده ابریشم كه برگزیده‌ای از اجرای گروه مولانا در ژاپن است قطعاتی چون پیام صلح بر اساس اشعاری از محمد جلیل عندلیبی،‌مرد سفر با شعری از عطار نیشابوری، سرمست و بنی آدم با شعری از سعدی،‌دوبیتی با شعری از باباطاهر،‌سرخوشان با شعری از حافظ و ایران مهد هنر با شعری از جواد آذر وجود دارد.
گرفتار و جاده ابریشم حاصل همكاری 5 ساله عندلیبی و افتخاری است كه تكنوازانی چون رامیز قلی اف نوازنده تار آذری، محمود ترسون نوازنده كمانچه چینی و جمشید عندلیبی و بهزاد فروهی نوازنده نی در كنار اعضای گروه به هنرنمایی پرداخته‌اند
 
  گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com