برخی از آثار تاریخی که قرار است به نمایش درآیند، تابه‌حال در معرض دید عموم قرار نگرفته و بازدیدکنندگان در حین بازدید از موزه می‌توانند به نحوه ساخت کشتی تایتانیک نیز آشنا شوند...
 
به گزارش خبرآن لاین، دهها شئ تاریخی از کشتی تایتانیک و مسافران آن در آمریکا به نمایش درمی‌آیند.
روز گذشته، مدیر موزه ایندیانا پولپس آمریکا اعلام کرد که در پاییز امسال، 24 شئ تاریخی از کشتی مشهور تایتانیک و مسافران با قدمتی نزدیک به یک قرن، به نمایش درمی‌آیند.
براساس گزارش آسوشیتدپرس، برخی از آثار تاریخی که قرار است به نمایش درآیند، تابه‌حال در معرض دید عموم قرار نگرفته و بازدیدکنندگان در حین بازدید از موزه می‌توانند به نحوه ساخت کشتی تایتانیک نیز آشنا شوند.
در ماه آوریل نیز در سالروز حادثه غرق‌شدن کشتی مشهور تایتانیک در اولین سفر دریایی‌اش در 14 آوریل سال 1912، موزه جدید تایتانیک در شهر ناکسویل ایالت تنسی آمریکا گشایش یافت.
سال گذشته نیز یکی از مسوولان صنعت گردشگری ایرلند از تبدیل شدن ساختمانی که کشتی تایتانیک در آن طراحی شده است، به یک هتل پنج ستاره‌ی 90 تخته خبر داد که به امکانات متنوعی مانند سالن ژیمناستیک، استخر و دیگر امکانات رفاهی لوکس مجهز خواهد بود.
این ساختمان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین ساختمان‌های شهر بلفاست ایرلند است که سالانه میزبان هزاران گردشگر است.
در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، میلوینا دین ‌ـ آخرین بازمانده‌ی کشتی تایتانیک ـ که مدتی پیش برای تأمین هزینه‌ی اقامت خود در خانه‌ی سالمندان، مجبور به حراج یاد‌گارهایش از این کشتی شد، در سن 97 سالگی درگذشت.
وی در زمان غرق شدن کشتی در آوریل 1912 میلادی نه هفته داشت و یکی از بازماندگان این حادثه بود که به مرگ 1517 نفر انجامید. البته او گفته بود که هیچ‌چیز از این حادثه به‌خاطر نمی‌آورد و فقط از مرگ پدرش و صدها انسان دیگر در این حادثه متأسف است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir