نیکول کیدمن
از آنجا که او به تازگی همسر خود را در یک سانحه تصادف از دست داده است؛ کتاب خود را آن قدر عمیق و تجربی می‌نویسد که خیلی زود برنده کتاب اول سال می‌شود. فیلم سینمایی...
  
شبکه‌های مختلف سیما برای روزهای پایانی هفته و روز شنبه 19 تیر که مصادف با عید سعید مبعث است، 21 فیلم سینمایی و تلویزیونی روی آنتن می‌برند.
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی تابش رنگین کمان، همه چی رو به راهه، گنج خانه سفید، بارون با بارون فرق داره، سوختن، گذر از اندوه، سفر به یاد ماندنی، دایی هانس، ضد حریق، آرچر، باشگاه ببر و اژدها، جاده آرلینگتون، افسانه 98، جنگ بزرگ، بکش جانگو، پروفسور و معادله محبوبش، سفری برای آشتی، زندگی، دروغ، فوتبال، ماشین باهوش و رنگ‌های زندگی پنجشنبه، جمعه و شنبه 17، 18 و 19 تیرماه از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و سیمای استان‌ها پخش می‌شود.
 
شبکه یک/ «تابش رنگین کمان»
فیلم سینمایی «تابش رنگین کمان» به کارگردانی ویک سارین پنجشنبه 17تیرماه ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. توماس پسر بچه‌ای بی‌سرپرست است که خانواده‌ای او را به فرزندی قبول می‌کند. او که بسیار ترسو و خجالتی است با مادر خوانده خود ارتباط عاطفی برقرار می‌کند و او را به عنوان مادرش می‌پذیرد اما مرد او را فرزند خود نمی‌داند و رابطه خوبی بین آنها برقرار نمی‌شود.
فیلم سینمایی «تابش رنگین کمان» محصول سال 2009 کشورهای کانادا و ایرلند است.
 
شبکه یک / «همه چی رو به راهه»
فیلم تلویزیونی «همه چی رو به راهه» به کارگردانی حجت ذیجودی و تهیه کنندگی عباس رافعی جمعه 18 تیر ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. داستان فیلم درباره بابک و سارا زن و شوهری است که هر دو در رشته هتل‌داری تحصیل کرده و در یک هتل مشغول به کارند. آنها با وجود داشتن فرزندی ده ساله در آستانه طلاق قرار دارند.
پس از آنکه سارا مدیر تشریفات می‌شود رابطه آنها بغرنج‌تر می‌شود. در این اوضاع بابک تحت تاثیر یک اتفاق، قابلیت این را پیدا می‌کند که ذهن زن‌ها را بخواند و این ماجرا به او کمک می‌کند تا از زوایای پنهان ذهن سارا و دختر و خواهرانش که در این مدت از آنها دور بوده، آگاه شود و رابطه آنها اصلاح شود.
رامتین خداپناهی، نگین صدق‌گویا، ساعد هدایتی، فرهاد بشارتی، غزال جزایری و رابعه اسکویی در فیلم تلویزیونی «همه چی رو به راهه» محصول سال جاری گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه اول بازی کرده‌اند.
 
شبکه یک / «گنج خانه سفید»
فیلم تلویزیونی «گنج خانه سفید» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی حسین طاهری جمعه 18 تیر ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
فیلم تلویزیونی «گنج خانه سفید» داستان خواهر و برادری را روایت می‌کند که همراه پسردایی خود به دنبال گنجی می‌گردند. این در حالی است که اطلاعات مربوط به این گنج نزد استاد تاریخی است که در آسایشگاه سالمندان زندگی می‌کند. بنابراین آنها مجبورند برای ورود به آسایشگاه به شگردهای گوناگونی دست بزنند که همین موضوع اتفاقاتی را موجب می‌شود و آنها را دچار مشکل می‌کند.
سیاوش خیرابی، شهرزاد کمال‌زاده، اشکان اشتیاق، افشین سنگ چاپ، الیزابت امینی، محسن زهتاب، آتش تقی‌پور، کامران فیوضات، مجید علیزاده، پریسا رضایی، محسن یوسفی، احمد یاوری شاد، یوسف قربانی، فرشاد حسینی موجد، ناصر افتخاری، فهیمه دباغی، علی اخوان و داریوش اسدزاده در فیلم تلویزیونی «گنج خانه سفید» از تولیدات مرکز سیما فیلم ایفای نقش کرد‌ه‌اند.
 
شبکه یک / «بارون با بارون فرق داره»
فیلم تلویزیونی «بارون با بارون فرق داره» به کارگردانی و تهیه کنندگی کامبیز کاشفی شنبه 19تیر مصادف با عید سعید مبعث، ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. کامبیزکاشفی، حسین توشه و فرج الله گل سفیدی در فیلم تلویزیونی بارون با بارون فرق داره از تولیدات سال جاری صداوسیمای مرکز گیلان بازی کرده‌اند.
داستان در مورد تیمور سارقی است که سعید را برای سرقت کیسه‌ای حاوی شی‌ءای با ارزش از گاوصندوق خانه‌ای اجیر کرده است. سعید کیسه را برمی‌دارد اما وانمود می‌کند آن را ندیده است. این مسئله موجب درگیری این دو می‌شود و طی آن ظاهراً سعید با ضربه‌ای تیمور را می‌کشد.
 
شبکه دو / «سوختن»
فیلم سینمایی «سوختن» با بازی سوجانسون، هالی آرد و تئودور ایوه پنجشنبه 17 تیر ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. پدری کولمن پدر دختری به نام «مورینا» است که نه سال پیش فوت کرده و علت مرگ او تصادف تشخیص داده شده است. اما اکنون مورینا به شواهدی دست یافته است که علت قبلی را نقض می‏کند؛ لذا او به «بوید» کارآگاه پرونده‏های بسته شده رجوع می‏کند و از او می‏خواهد که ماجرای مرگ پدرش را کشف کند.
ادوارد بنت در سال 2001 فیلم سینمایی «سوختن» محصول کشور انگلستان را کارگردانی کرده است.
 
شبکه دو / «گذر از اندوه»
فیلم سینمایی «گذر از اندوه» به کارگردانی براندون کامپ و تهیه کنندگی ماری بارنت، جمعه 18 تیرماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی آرون اکهارت و جنیفر آنیستن می‌بینیم برک راین به تازگی کتابی نوشته است که در آن از «چگونگی روبرو شدن با مرگ عزیزان» و همچنین راه‌کارهای غلبه بر اندوه‌ها در زندگی سخن گفته است.
از آنجا که او به تازگی همسر خود را در یک سانحه تصادف از دست داده است؛ کتاب خود را آن قدر عمیق و تجربی می‌نویسد که خیلی زود برنده کتاب اول سال می‌شود. فیلم سینمایی «گذر از اندوه» محصول سال 2009 کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان است.
 
شبکه دو / «سفر به یاد ماندنی»
شبکه دو سیما جمعه 18 تیرماه ساعت 23:30 فیلم سینمایی «سفر به یاد ماندنی» به کارگردانی و تهیه کنندگی وس اندرسون را پخش خواهد کرد. پیتر، فرانسیس و جک سه برادرند که پس از فوت پدر خانواده، از یکدیگر فاصله گرفته‌اند، مادر نیز پس از فوت پدر ترجیح می‌دهد به ناحیه‌ای دور افتاده در هندوستان سفر کند و در کنار بومیان منطقه زندگی جدید و ساده‌ای را آغاز کند. سه برادر پس از یک سال، نسبت به رابطه‌ای که میان‌شان برقرار است حساس می‌شوند و تصمیم می‌گیرند با سفری دست جمعی به هندوستان ضمن دیدار مادر، بار دیگر با یکدیگر پیمان برادری ببندند و همانند گذشته یار و یاور هم باشند.
آدرین برودی و اوون ویلسن در فیلم سینمایی «سفر به یاد ماندنی» محصول سال 2007 آمریکا بازی می‌کنند.
 
شبکه دو / «دایی هانس»
شبکه دو سیما شنبه 19 تیرماه ساعت 17:30 فیلم سینمایی «دایی هانس» به کارگردانی میکائیل کریندل را پخش خواهد کرد. هانس هربست یکی از متخصص تعمیرات و مکانیکی خودروهای قدیمی است که در کارش شهرت و اعتبار زیادی دارد. وی همچنین صاحب چند واحد مسکونی است که چند مستاجر دارد. هانس مرد بسیار جدی و عبوسی است که به دلیل جدایی از همسرش به تنهایی زندگی می‌کند.
تقریباً هیچ کس تحمل اخلاق سرد و بی‌روح او را ندارد و خود او نیز تنهایی را ترجیح می‌دهد. در این بین خواهر هانس «بریت» که چند سالی است در شهر دیگری زندگی می‌کند، بی‌خبر به خانه او آمده از وی می‌خواهد چند روزی که مجبور است برای عمل جراحی در بیمارستان بستری شود از پسرهایش جاناتان و برونا نگهداری کند. هانس تصور هرچیزی را می‌تواند بکند به جز نگهداری از دو پسر بچه با شیطنت‌های مخصوص به خودشان از این رو نمی‌پذیرد و بریت با ناامیدی تصمیم با بازگشت می‌گیرد. فیرتس کارل، تینا رولند و النا هلیگ در فیلم سینمایی «دایی هانس» محصول سال 2009 آلمان بازی می‌کنند.
 
شبکه دو / «ضد حریق»
فیلم سینمایی «ضد حریق» شنبه 19 تیر ساعت 23:30 از شبکـه دو سیما پخش می‌شود. کیلب و کاترین زن و شوهری هستند که سال‌هاست با یکدیگر اختلاف دارند اما این اختلاف اخیراً بالا گرفته است. کیلب یک آتش نشان است و کار سختی را برعهده دارد. او هر وقت که به خانه می‌آید، انتظار دارد که کاترین همه کارها را انجام داده باشد. او بیشتر وقت خود را در منزل، پای کامپیوتر تلف می‌کند.
کریک کامرون و ارین بتیا در فیلم سینمایی «ضد حریق» به کارگردانی الکس کندریک محصول سال 2008 کشور آمریکا ایفای نقش کرده‌اند.
 
شبکه سه / «آرچر»
فیلم سینمایی «آرچر» به کارگردانی دنی لورنس و با بازی تونی باری، نیکول کیدمن، برت کلیمو و رابرت کالبی پنجشنبه 17 تیرماه ساعت20:15 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم که محصول سال 1995کشور آمریکاست، آمده: مردی که در کار پرورش اسب است به دلیل حادثه‌ای دیگر نمی‌تواند سوارکاری کند. او دو سوارکار دارد که قرار است یکی از آن دو، اسبی بسیار معروف به نام آرچر را در مسابقه ملبورن سوار شود. دیوید یکی از دو جوان طی حوادث فراوان مسافت 500 مایلی مزرعه تا ملبورن را همراه آرچر می‌رود، در نهایت صاحب اسب تصمیم می‌گیرد جوان دیگری در مسابقه شرکت کند، ولی به دلیل شکستن دست جوان، دیوید در مسابقه شرکت و برنده می‌شود.
 
شبکه سه / «باشگاه ببر و اژدها»
فیلم سینمایی «باشگاه ببر و اژدها» به کارگردانی ویلسون ییپ جمعه 18 تیرماه ساعت 11:30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
سه جوان که مهارت فراوان در کونگ‌فو دارند و در کوچه پس کوچه‌های هنگ‌کنگ بزرگ شده‌اند با دیدن فقر و بی‌عدالتی و جنایت به نیروی انتظامی می‌پیوندند تا با جانیان بالاخص رهبر آنها شی بومی مبارزه کنند و در درگیری‌های فراوان سرانجام با «شی بومی» روبرو و وی را از بین می‌برند. دانی ین، نیکلاس تسه و توبوشک در فیلم سینمایی «باشگاه ببر و اژدها» محصول سال 2006 کشور هنگ کنگ ایفای نقش کرده‌اند.
 
شبکه سه/ «جاده آرلینگتون»
فیلم سینمایی «جاده آرلینگتون» به کارگردانی مارک پلینگتون جمعه 18تیرماه ساعت 15از شبکه سه سیما پخش می‌شود. فیلم سینمایی «جاده آرلینگتون» یکی از معروف‌ترین آثار مارک پلینگتون است که تیم رابینز در آن بازی روان و دیدنی دارد.
منتقدان بازی او را در این فیلم یکی از بهترین بازی‌های سینمایی‌اش می‌دانند. مایکل فارادی که نقش آن را جف بریجز بازی می‌کند، استاد دانشگاهی است که به تازگی همسر خود را از دست داده است. فارادی شخصیت اصلی فیلم است. او همراه با پسر ده ساله‌اش گرنت در حومه واشینگتن دی سی زندگی می‌کند. مرگ همسر مایکل لی که عضو اف بی آی بود و در یک درگیری کشته شده، همچنان بر زندگی آنها سایه افکنده است. آنها همسایگان جدیدی پیدا می‌کنند. اولیویه و چارلی لانگ که بسیار شادند و سعی می‌کنند این فضا را به زندگی فارادی نیز وارد کنند، اما این ظاهر قضیه است و فارادی خیلی زود به درون شیطانی همسایگان جدید پی می‌برد. فیلم سینمایی «جاده آرلینگتون» محصول سال 1999 آمریکاست.
 
شبکه سه / «افسانه 98»
فیلم تلویزیونی «افسانه 98» به کارگردانی احسان عبدی‌پور شنبه 19 تیرماه ساعت 19از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم به سال 1998 میلادی بر می‌گردد. زمانی که رقابت‌های فوتبال جام جهانی با شور و حرارت، در فرانسه در جریان بود، در دریا لنجی غرق می‌شود و تمام اجناس آن به وسیله امواج دریا به ساحل می‌رسد. در میان اجناس به ساحل آمده، جام جهانی فوتبال در جعبه‌ای شیک و بزرگ وجود دارد که به وسیله بچه‌ها پیدا می‌شود.
محمدرضا مصیبی، میثم فرهومند، جعفر بهبهانی و هادی مرشدپور در فیلم تلویزیونی «افسانه 98» از تولیدات صداوسیمای مرکز بوشهر بازی کرده‌اند.
 
شبکه چهار/ «جنگ بزرگ»
فیلم سینمایی «جنگ بزرگ» به کارگردانی ماریو مونیچلی محصول سال 1959 کشورهای ایتالیا و فرانسه، پنجشنبه 17 تیر ساعت 15:30 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی وتیوریو گاسمن و آلبرتو سوردی می‌بینیم: در آستانه جنگ اول جهانی یک سرباز به نام جیوانی سعی می‌کند از جنگی که فکر می‌کند بیهوده بوده و هیچ ربطی به او ندارد فرار کند، جنگ بین ایتالیا و اتریش و مجارستان در حال گسترش است و او به یک سرباز شیاد به نام ارستو رشوه می‌دهد که به نوعی او را از خدمت معاف کند. اما در قطاری که به سوی خط مقدم می‌رود او را می‌بیند و می‌فهمد که ارستو نیز مثل او عازم جبهه است، او پولش را طلب می‌کند.
 
شبکه چهار / «بکش جانگو»
فیلم سینمایی «بکش جانگو» به کارگردانی جیلو کوئستی، جمعه 18 تیر ساعت 20:45 در قالب برنامه «سینما 4» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. یک گروه از گنگسترهای وسترن به همراه جنگو یک کالسکه پر از طلا سرقت می‌کنند. اما اعضای آمریکایی گروه به مکزیکی‌ها خیانت می‌کنند و همه آنها را می‌کشند اما جنگو با کمک سرخپوست‌ها جان سالم به در می‌برد. او رد اعضای فراری گروه را می‌گیرد و آنها در یک درگیری در شهر دیگری پیدا می‌کند. جنگو در نهایت موفق می‌شود انتقام دوستانش را از آمریکایی‌ها بگیرد. اما تمام طلاها در یک آتش سوزی از بین می‌رود.
توماس میلیان، پیرو لولی و میلو کوئستدا در فیلم سینمایی «بکش جنگو» محصول سال 1967 کشور ایتالیا در ژانر وسترن اسپاگتی بازی کرده‌اند.
 
شبکه چهار / «پروفسور و معادله محبوبش»
فیلم سینمایی «پروفسور و معادله محبوبش» به کارگردانی و نویسندگی تاکاشی کویی زومی شنبه 19 تیر ساعت20:45 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. یک پروفسور ریاضیات دچار فقدان حافظه کوتاه مدت است و هرچیزی را فقط به مدت 80 دقیقه به ذهن می‌سپارد. خواهر زن او پرستاری را برای مراقبت از پروفسور استخدام می‌کند، که به تدریج روابطی عاطفی بین آن دو و پسر ده ساله پرستار ایجاد می‌شود.
فیلم سینمایی «پروفسور و معادله محبوبش» در سال 2006 براساس داستانی از یوکواوگاوا ساخته شده است. تاکاشی کاکو موسیقی متن «پروفسور و معادله محبوبش» را برعهده داشته است.
 
شبکه تهران / «سفری برای آشتی»
شبکه تهران جمعه 18 تیرماه ساعت 13:30فیلم سینمایی «سفری برای آشتی» به کارگردانی دین مورفی را برای پخش در نظرگرفته است.
داستان فیلم سینمایی «سفری برای آشتی» از مرگ مادر یک خانواده آغاز می‌شود. پس از مراسم خاکسپاری زن، همسر پیرش چارلی دچار افسردگی می‌شود و خانه‌نشین می‌شود. پسر بزرگش که بوتس نام دارد و از همسرش جدا شده، به طور ناگهانی تصمیم می‌گیرد، پدرش را از این وضعیت بحرانی درآورد و به یک مسافرت طولانی ببرد. او مزرعه را به برادرش می‌سپارد و پدر را به زور سوار ماشینش می‌کند تا قولی را که پدرش در کودکی به او داده بود، عملی کند.
پل هوگان، مورگان گرفین، روی بیلینگ و شین جاکوبسون در فیلم سینمایی «سفری برای آشتی» محصول سال 2009 استرالیا در ژانر ماجراجویی، درام و کمدی به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش کرده‌اند.
 
شبکه تهران/ «زندگی، دروغ، فوتبال»
شبکه تهران شنبه 19 تیرماه ساعت 13:30 فیلم سینمایی «زندگی، دروغ، فوتبال» به کارگردانی لوکا لوچینی را پخش می‌کند.
این فیلم داستان هفت مرد در شرایط کاری و خانوادگی است که با شرکت در بازی‌های فوتبال، کنار یکدیگر جمع می‌شوند و این مسابقات، عامل اصلی صمیمیت و دوستی آنهاست. عده‌ای از آنها با هم در کارخانه‌ای کار می‌کنند و تعدادی دیگر وکیل و روزنامه‌نگار و دانشجو هستند. رئیس کارخانه که از همسرش جدا شده دچار مشکلات قلبی شده؛ زیرا هم در محیط کار فشار عصبی زیادی دارد و هم به خاطر بازی‌ها قرص‌های انرژی‌زا مصرف می‌کند. رفتن او به بیمارستان باعث مواجه شدن او با همسر قبلی‌اش می‌شود و در نهایت دوباره با هم ازدواج می‌کنند.
جورجیو باسیلی، گیسپی باتیستون، کلودید بیسیو و اندرا بوسکا در فیلم سینمایی «زندگی، دروغ، فوتبال» محصول سال 2008ایتالیا در ژانر کمدی بازی کرده‌اند.
 
شبکه تهران / «ماشین باهوش»
شنبه 19 تیرماه ساعت 22:30 فیلم سینمایی «ماشین باهوش» با بازی وینی جونز، دیوید کلی، دیوید همینگز، رالف براون از شبکه تهران روی آنتن می‌رود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: دنی میهن، سوپراستار فوتبال انگلیس به اتهام تبانی در بازی فوتبال، از ادامه بازی کناره‌گیری کرده است، به جرم ضرب شتم پلیس به هنگام رانندگی بازداشت و به زندان محکوم می‌شود. در زندان، رئیس زندان که شخص فاسدی است و در شرف از دست دادن همه دارایی‌هایش به پای شرط بندی است، سعی می‌کند، او را به مربی‌گری تیم زندان بگمارد. دنی که درگیر باندبازی‌های درون زندان شده، برای راضی کردن هم رئیس و هم فرمانده نگهبانان، پیشنهاد می‌دهد مسابقه‌ای بین زندانیان و نگهبانان برگزار شود.
باری اسکولنیک کارگردانی فیلم سینمایی «ماشین باهوش» در ژانر کمدی، درام و ورزشی را برعهده داشته است. فیلم سینمایی «ماشین باهوش» محصول سال 2001 انگلستان است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com