چیستا یثربی
با اشاره به این‌كه برخی از این قصه‌ها قرار بوده در فیلم «دعوت» ابراهیم حاتمی‌كیا كه او نویسنده‌ی آن بوده است، استفاده شود، داستان ‌«ورشكسته»ی این مجموعه را داستانی دانست كه...

«اسرار انجمن ارواح» عنوان سومین مجموعه‌ی داستان چیستا یثربی است كه به تازگی منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجموعه‌ داستان‌های این نویسنده را از بعد از سال 79 تاكنون شامل می‌شود.
او با اشاره به این‌كه برخی از این قصه‌ها قرار بوده در فیلم «دعوت» ابراهیم حاتمی‌كیا كه او نویسنده‌ی آن بوده است، استفاده شود، داستان ‌«ورشكسته»ی این مجموعه را داستانی دانست كه حاتمی‌كیا به آن علاقه‌ی زیادی داشته؛ اما چون معتقد بوده است می‌تواند یك فیلم‌نامه‌ی جدا باشد، در فیلم «دعوت» استفاده نشده است.
یثربی مضمون این قصه‌ها را عشق، تنهایی، تفاوت نسل‌ها، تفاوت فرزندان و والدین، عشق‌های اینترنتی و شخصیت‌های سینمایی دانست و گفت: برخی از این قصه‌ها واقعی هستند و برای آدم‌ها رخ داده‌اند.
او داستان «بچه‌های حیاط خلوت» را داستان 20‌سالگی خودش معرفی كرد و گفت: داستان « دخترك» نیز میان من و دخترم اتفاق افتاده است.
او سه داستان «مرد تاریكی»، «مار» و «یك اتفاق عجیب ولی ساده» را هم داستان‌هایی درباره‌ی سه شخصیت معروف سینمایی كشور توصیف كرد.
«دخترم دوباره مرا به دنیا آورد» و «سیندرلا» هم از دیگر داستان‌های این مجموعه هستند.
«اسرار انجمن ارواح» به تازگی توسط نشر نامیرا منتشر شده است.
چیستا یثربی پیش‌تر، مجموعه‌های داستان «سلام خانم جنیفر لوپز» و «من آنا كارنینا هستم» را منتشر كرده است.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir