بهرامی با مشكلاتی كه داشت 12 یا 13 سال پیش به كمك فردی خیر، كلیه‌اش را تعویض كرد و عید امسال كه ما مشغول فیلمبرداری بودیم، متوجه شدیم كه وضعیت مناسبی ندارد...

به گزارش ایسنا، پیكر زنده‌یاد محمود بهرامی ـ بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون ایران ـ‌ صبح امروز ـ پنج شنبه 17 تیرماه ـ از خانه‌ی سینما 2 تشییع و به قطعه هنرمندان بدرقه شد.
دزمراسم تشییع این هنرمند كه با حضور كمرنگ هنرمندان همراه بود، خشایار راد ـ بازیگر ـ‌ در ابتدای برنامه با اشاره به حضور مردم گفت:امیدوارم همه هنرمندانی كه برای شما مردم زحمت می‌كشند، در زمان‌های اینچنینی از همراهی شما برخوردار شوند.
وی با اشاره به آشنایی چند ساله‌اش با زنده‌یاد بهرامی یادآور شد: ما در چندین مورد با یكدیگر همكاری داشتیم و در تمام این موارد او بسیار صادقانه كار می‌كرد. من گاه به او می‌گفتم كه چرا كمی هنری‌تر كار نمی‌كند و او می‌گفت، مردم همین را دوست دارند، پس بگذاریم مردم لذت ببرند.
راد در پایان اظهار امیدواری كرد كه همواره بهرامی‌ها در عرصه‌ی هنر جاودان بمانند.
خسرو امیرصادقی بازیگر و تهیه‌كننده سینما و از دوستان زنده‌یاد بهرامی هم در سخنانی كوتاه مطرح كرد:بهترین كلمه‌ای كه می‌توان درباره‌ی زنده‌یاد بهرامی به كار برد، بی‌آزار بودن است. فكر می‌كنم كه بهرامی بی‌آزارترین هنرمند مملكت بود.
وی با اشاره به آشنایی چندین ساله اش با بهرامی در عرصه‌ی تئاتر و سینما اظهار كرد: ما ملت مرده‌پرستی هستیم اما وجدانا و شرافتا بهرامی آدمی بود كه كوچكترین رنجشی برای دیگران نداشت. من به عنوان كسی كه سال ها در تئاتر و چندین سریال با او همراهی داشته‌ام به خوبی شاهد این مساله بوده‌ام.
این تهیه‌كننده سینما در ادامه عنوان كرد: نمی‌دانم مصلحت در چیست، اما مثل این‌كه خدا قسمت كرده كه از عید امسال هنرمندان را یك به یك ببرد. وی در پایان گفت: شما را به خدا، هنرمندان را تا زنده هستند، درنظر داشته باشید.
بهرامی با مشكلاتی كه داشت 12 یا 13 سال پیش به كمك فردی خیر، كلیه‌اش را تعویض كرد و عید امسال كه ما مشغول فیلمبرداری بودیم، متوجه شدیم كه وضعیت مناسبی ندارد.
به گزارش ایسنا، مراسم تشییع‌جنازه‌ی بهرامی در حالی برگزار شد كه هنرمندانی كمی در این مراسم حاضر بودند كه می‌توان از حبیب اسماعیلی، گیتی معینی، مهدی میامی، رحمان مقدم، اصغر بیچاره و ... اشاره كرد.
این بازیگر كه متولد 1316 تویسركان است، صبح روز ـ 15 تیر ماه ـ در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران به دلیل عارضه‌ی ریوی از دنیا رفت.
بهرامی از 22 روز گذشته به دلیل عارضه‌ی ریوی در بیمارستان بستری بود.
وی در سینما فعالیت بازیگری‌اش را در فیلم «سه قاپ» زكریا هاشمی در سال 1350 آغاز كرد.
از جمله فیلم‌هایش می‌توان به «شهردار مدرسه»، «ماه پیشونی»، «من زمین را دوست دارم»، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند»، «مخترع 2001»، «رنو تهران 29»، «بازی تمام شد»، «دستمزد»، «سال‌های‌ خاكستر»، «مسافران مهتاب»، «خارج از محدوده»، «گاهی به آسمان نگاه كن» و.... نام برد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir