فتحی در پاسخ به این انتقادات گفت: من باید به تک تک این انتقادات پاسخ دهم و باید زمانی در اختیار من قرار دهید تا حرف های خود را بزنم زیرا برای تک تک مسائلی که از سوی فراستی مطرح شد پاسخ دارم...

به گزارش تابناک،   عصر جمعه، برنامه هفت  اختصاص به نقد و بررسی فیلم کیفر داشت. در ابتدای این برنامه مسعود فراستی با انتقاد از فیلم کیفر ایراداتی را به این اثر سینمایی مطرح کرد که این انتقادات با واکنش سریع فتحی روبرو شد.
فراستی با اشاره به شخصیت پردازی این اثر سینمایی سیامک که شخصیت اصلی فیلم است و اتفاقاتی که برای وی می افتد را ملموس ندانسته و فیلمنامه این فیلم را به شدت ضعیف ارزیابی کرد و به روند داستانی که برای شخصیت فیلم اتفاق می افتد انتقاد کرد.
فتحی در پاسخ به این انتقادات گفت: من باید به تک تک این انتقادات پاسخ دهم و باید زمانی در اختیار من قرار دهید تا حرف های خود را بزنم زیرا برای تک تک مسائلی که از سوی فراستی مطرح شد پاسخ دارم.
وی افزود: روندی که در داستان می بینیم کاملا طبیعی است و برای مخاطب باور پذیر است. همچنین بسیاری از اتفاقاتی که در این اثر سینمایی مشاهده می کنیم بر اساس واقعیات ترسیم شده است.
کارگردان فیلم سینمایی پستچی سه بار در نمی زند خاطر نشان کرد: به احتمال فراوان آقای فراستی در زمان تماشای فیلم به این اثر سینمایی توجه نداشتند و درگیر مسائل شخصی خود بودند و به جزئیاتی که در این اثر سینمایی آورده شده توجه نکردند.
در حالی که فتحی در حال دفاع از فیلم کیفر بود جیرانی صحبت های وی را قطع کرده و زمان را در اختیار فراستی قرار داد که این کار با انتقاد شدید فتحی روبرو شد.
این کارگردان سینما گفت: متاسفانه عمدا و یا سهوا در اختیار من کاغذ و خودکار قرار ندادند تا به انتقادات اشاره شده یک به یک پاسخ دهم.
وی افزود: اجرای اینگونه این برنامه صحیح نیست و من به این نوع اجرا که زمان کمتری در اختیار فیلمسازان قرار می دهد انتقاد دارم.
فتحی در ادامه یادآور شد: برای ساخت شب دهم مدت ها با یک ضبط صوت به قهوه خانه های جنوب تهران می رفتم تا گویش های فیلم بر اساس حقیقت شکل گیرد و حتی یکبار برخی تصور کردند من پلیس هستم و نزدیک بود مرا مورد ضرب و شتم قرار دهند.
وی گفت: در کیفر اگر مسابقات بوکس زیرزمینی می بینیم این وجود دارد و بر اساس حقایق ساخته شده آقای فراستی اگر قبول ندارند می توانم از نزدیک حقایقی که در فیلم کیفر می بینیم به وی نشان دهم.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tabnak.ir