رییس شبکه آ. اِر. د(ARD ) آلمان درنشست صمیمی با آقای ضرغامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: ما علاقه مندیم درتمام...
 
رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از شبکه سراسری آ. اِر. د ARD آلمان در شهر اشتوتگارت بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از اشتوتگارت، این شبکه با همکاری 9 ایالت آلمان روزانه برای یازده شبکه تلویزیونی و 60 کانال رادیویی برنامه تهیه و ارسال می کند.
استودیوهای پخش خبر رادیو و تلویزیون ، استودیوی تهیه افکت های صوتی از قسمت هایی بود که رییس رسانه ملی از آنها بازدید کرد.
رییس شبکه آ. اِر. د(ARD ) آلمان درنشست صمیمی با آقای ضرغامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: ما علاقه مندیم درتمام زمینه های تهیه و تولید برنامه و تبادل تولیدات همکاری های خود را با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گسترش دهیم.
وی همچنین در این دیدار از آقای ضرغامی درخواست کرد شرایط تاسیس دفتر رادیویی این شبکه را در تهران فراهم کند.
رییس رسانه ملی درادامه با استقبال گسترده مسئولان شبکه زِد. دی .اف ZDF، شبکه دوم تلویزیون آلمان ، از این شبکه در شهرماینس در نزدیکی فرانکفورت دیدار کرد.
در این دیدار دو طرف با ابراز علاقه مندی به گسترش همکاری های رسانه ای، برعلاقه مندی دو ملت ایران و آلمان به یکدیگر با تهیه برنامه های مورد علاقه مردم دو کشور تاکید کردند.
رییس شبکه زد.دی .اف در این دیدار با استقبال از همکاری تنگاتنگ با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، گفت: علاقه مند هستیم همکاری خود را در تمام زمینه های رادیویی و تلویزیونی با ایران فراهم کنیم.
وی همچنین با ارائه نامه رسمی تاسیس دفتر نمایندگی این شبکه را در تهران خواستار شد.
رییس سازمان صدا و سیما در دیدارهای خود با روسای شبکه آ. اِر. دی و زد. دی. اف آلمان با تشریح توانمندی های ایران در تولیدات رسانه ای گفت: زد. دی. اف وسازمان صدا و سیما دو مجموعه پرقدرتی هستند که می توانند با یکدیگر همکاری بسیار شایسته رسانه ای صورت دهند که نتیجه آن را ملت های ایران و آلمان خواهند دید.
آقای ضرغامی همچنین تاکید کرد: رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان حکومتی هستند و تنها با اعتمادآفرینی است که می توانند این وظیفه را انجام دهند.
رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به واقعیات امروز جامعه ایران به مدیران دو شبکه آ. اِر. د و زد.دی. اف گفت: به اقتضای فعالیت حرفه ای نباید میان آنچه از رسانه منعکس می شود با واقعایت موجود تفاوت محسوسی باشد که متاسفانه بسیاری از رسانه های غربی در این حوزه دچار آسیب های جدی شدند.
آقای ضرغامی با تاکید بر رسالت رسانه های مستقل درجهت تقویت روابط ملت ها ، از مسئولان رسانه ای آلمان خواست تا با همکاری صمیمانه با سازمان صدا و سیما ، در جهت ایفای این رسالت حرفه ای تلاش کنند.
رییس رسانه ملی همچنین به استودیوی مجازی پخش و اتاق فرمان شبکه زد.دی. اف رفت و از نزدیک با نحوه فعالیت آنها آشنا شد.
 
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران