انتشار آلبوم گرفتار كه شامل آلبوم تصویری جاده ابریشم نیز هست،‌ باصدای علیرضا افتخاری و آهنگسازی جلیل عندلیبی، موجب اختلاف این دو هنرمند با یكدیگر شده است...

به گزارش تابناک، درپی انتشار آلبوم تصویری «گرفتار» به خوانندگی علیرضا افتخاری و آهنگسازی جلیل عندلیبی؛ صحبت مبنی بر خیانت در امانت توسط آهنگساز مطرح شده است. این درحالی است كه عندلیبی معتقد است علیرضا افتخاری هیچ حق قانونی نسبت به آلبوم تصویری گرفتار ندارد.
علیرضا افتخاری در این باره به خبرنگار ایلنا، گفت: آلبوم جاده ابریشم براساس كنسرت ژاپن كه 21 سال پیش اجرا شد؛ ساخته و ضبط شده است و آهنگساز آن(آقای عندلیبی) بدون اطلاع من(به‌عنوان خواننده) نسبت به انتشار این آلبوم اقدام كرده است.
وی، انتشار این اثر را خلاف قانون دانست و افزود: به یقین انتشار بدون اجازه آلبوم تصویری گرفتار غیرشرعی است و من از طریق قانونی اقدامات لازم را برای احیای حقوق خود انجام می‌دهم.
افتخاری، انتشار آلبوم گرفتار به سبك جدید را تنها فریب مردم دانسته و گفت: من؛ خرید این اثر را تحریم كرده‌ام و از آقای عندلیبی برای این ناهماهنگی گله‌مند هستم. ایشان سال‌های تجربه و هنر خود را فدای مسائل مالی كردند.
این درحالی كه جلیل عندلیبی به‌عنوان آهنگساز آلبوم گرفتار توضیحات دیگری ارایه داده و می‌گوید: رهبری و آهنگسازی اجرای برنامه در ژاپن و حضور در این كشور؛ توسط خود من صورت گرفته است و آقای افتخاری نسبت به آن هیچ حق قانونی ندارد.
وی ادامه داد: این خواننده؛ چند سال پیش همین اثر را با كمك انجمن موسیقی و بدون اطلاع من انتشار داد. حال آنكه حضور رامیز قلی اف و هابیل علی اف در این كار تنها به واسطه حضور من بوده است.
این آهنگساز با تاكید بر این موضوع كه من با این اثر از علیرضا افتخاری خداحافظی كرده‌ام، خاطرنشان كرد: متاسفانه آقای افتخاری كه از صدای خوب و گرمی برخوردار است؛ امروز بیشتر به‌دنبال درآمد است.
وی با تاكید بر این موضوع كه با انتشار این اثر موسیقایی به اعتبار ازدست رفته علیرضا افتخاری؛ در شرایطی كه وی هم‌اكنون آثاری فاقد كیفیت لازم به بازار ارایه كرده است، كمك كرده، ادامه داد: آقای افتخاری اعتبار خود را از موسیقی سنتی و ایرانی به دست آورده است و نباید تنها به تولید انبوه آلبوم برای بازار بیندیشد.
در آلبوم «جاده ابریشم »كه برگزیده‌ای از اجرای گروه مولانا در ژاپن است؛ قطعاتی چون پیام صلح براساس اشعاری از محمدجلیل عندلیبی، ‌مرد سفر با شعری از عطار نیشابوری، سرمست و بنی‌آدم با شعری از سعدی، ‌دوبیتی با شعری از باباطاهر، ‌سرخوشان با شعری از حافظ و ایران مهد هنر با شعری از جواد آذر گنجانده شده است.
گرفتار و جاده ابریشم؛ حاصل همكاری 5 ساله جلیل عندلیبی و علیرضا افتخاری است كه تكنوازانی چون رامیز قلی اف(نوازنده تار آذری)، محمود ترسون(نوازنده كمانچه چینی) و جمشید عندلیبی و بهزاد فروهی(نوازنده نی) دركنار دیگر اعضای گروه در آن به هنرنمایی پرداخته‌اند.

گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tabnak.ir