فیلم «چه‌گوارا» كه زندگی رهبر انقلابی آرژانتین را به تصویر كشیده است، در حالی که برای كسب نخل طلای كن خیز برداشت...


«چه‌گوارا» یكی از شگفت‌انگیزترین زندگی‌های قرن گذشته را داشت
فیلم «چه‌گوارا» ساخته «اسیتون سودربرگ» در نهمین روز از شصت‌ویكمین جشنواره فیلم كن در بخش رقابتی به نمایش درآمد و با استقبال منتقدین و تماشاگران همراه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم «چه‌گوارا» كه زندگی رهبر انقلابی آرژانتین را به تصویر كشیده است، در حالی که  برای كسب نخل طلای كن خیز برداشت كه پیش از آغاز جشنواره، در آخرین دقایق اعلام فیلم‌های بخش رقابتی به فهرست اضافه شده بود.

به گزارش سایت جشنواره، «استیون سودربرگ» در نشست خبری پس از نمایش فیلم درباره علاقه‌اش به «چه‌گوارا» گفت: «كوبا در نظر من اهمیتی به مراتب كم‌تر از چه‌گوارا دارد. من واقعا به او علاقه‌مندم. او سوژه بسیار مناسبی برای فیلم است و یكی از شگفت‌انگیزترین زندگی‌های قرن گذشته را داشت.»

وی افزود: «در توصیف زندگی چه‌گوارا، ما ابتدا به بولیوی پرداختیم، چون جنبه‌ای است كه بسیاری درباره آن چیزی نمی‌دانند، اما اگر شما آ‌ن‌چه در كوبا اتفاق افتاده را نشان ندهید، زمینه‌ای برای به تصویركشیدن وقایع بولیوی ندارید.»

«سودربرگ» درباره انتخاب زبان و دیالوگ‌های اسپانیولی برای این فیلم گفت: «شما نمی‌توانید فیلمی با این سطح اعتبار بسازید، مگر آن‌كه به زبان اسپانیولی باشد. وقتی شما فیلمی درباره فرهنگ كشوری می‌سازید، باید به زبان آن كشور بسازید، مردم دوست ندارند تا فیلمی را با زیرنویس بخوانند.»

در این كنفرانس خبری كه با حضور تمامی بازیگران فیلم همراه بود، «بنسیو دل تورو»، بازیگر نقش چه‌گوارا در سخنانی كوتاه گفت: «من شناختی از او نداشتم، اما درباره او زیاد خواندم، با افرادی كه او را می‌شناختم هم‌صحبت شدم و اطلاعات بسیاری از شخصیت او به‌دست آوردم. عشق و علاقه‌ای كه مردم به چه‌گوارا داشتند، مرا در شناخت او علاقه‌مندتر كرد.»

 


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : ایسنا