پوراحمد در یادداشتی و در رابطه با انگیزه‌اش از تحویل یادگارها و جوایز خود به موزه سینما نوشته است: «ما ماندنی نیستیم...

 
 كیومرث پوراحمد:
همه یادگارهای یك عمر سینمایی‌ام را برای حفاظت به موزه سینما اهدا كردم 
 كیومرث پوراحمد كارگردان سینمای ایران جوایز و یادگارهای خود را برای ثبت در تاریخ به موزه سینما اهدا كرد.

به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این یادگارها شامل 21 جایزه از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی، 29 لوح تقدیر و سپاس، 4 دیپلم افتخار تعداد زیادی فیلم‌نامه، یادداشت، نامه، لوازم آكساسوار و ... می‌شود.

از جمله جوایز این كارگردان مطرح كشور می‌توان به «جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره آسیا پاسیفیك» سال 2007 در استرالیا اشاره كرد كه به فیلم «اتوبوس شب» تعلق گرفت.

جایزه «مروارید شرق جشنواره نپانگ مالزی» به «خواهران غریب» برای بهترین كارگرانی، چندین سیمرغ بلورین جشنواره فجر و تندیس سایر جشنواره‌ها جوایز اهدایی به موزه سینما را تشكیل می‌دهد.

پوراحمد در یادداشتی و در رابطه با انگیزه‌اش از تحویل یادگارها و جوایز خود به موزه سینما نوشته است: «ما ماندنی نیستیم، می‌میریم، دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد و بعد از مرگ ما هرچند عزیز، خانواده می‌ماند با انبوهی فیلم‌نامه، نامه، یاداشت و ...

تصمیم گرفتم تا همه یادگارهای یك عمر سینمایی‌ام را به موزه سینما هدیه كنم تا برای همیشه محفوظ بماند و ضمن فراهم‌شدن امكان استفاده محققین، به غنای موزه نیز كمك كرده باشم.»

این كارگردان ضمن توصیه به فیلم‌سازان و تهیه‌كنندگان برای تحویل یادگارها حتا عكس‌ها و راش‌های پشت صحنه فیلم‌های خود به موزه سینما می‌افزاید: «این سینما را ما به وجود آورده‌ایم، ما سلامتی و هستی، جوانی و عمرمان را به سینما داده‌ایم و برای پایداری آن خون دل‌ها خورده‌ایم.»

پوراحمد می‌نویسد: «در عوض سینما هم به ما سلامتی، عشق، شادی، جوانی و عمر جاودان داده است.

موزه سینما می‌تواند و باید آینه تمام نمای رنج‌ها و عشق ما به سینما باشد، آینه تمام‌نمای سرخوردگی‌ها و سرزندگی‌ها، آینه تمام نمای شكست‌ها و پیروزی‌ها و تمثیل آن سنگ صیقل‌یافته نقاشان رومی مولانا كه شفافیت‌اش، جلوه‌گری‌اش و نمودش را از آینه بسی‌ آینه‌وش‌تر می‌كند. باشد كه چنین باشد.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : ایسنا