ژان لوک گدار قرار بود روز شنبه خود را به این جشنواره برساند، اما به "دلایل خارج از کنترل او" از سفر به سرزمین‌های اشغالی منصرف شد...

ژان لوک گدار فیلمساز صاحبنام موج نو سینمای فرانسه که قرار بود میهمان افتخاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی تل آویو باشد، از حضور در این جشنواره خودداری کرد. گدار 78 ساله در 1960 با نخستین فیلم بلند خود "از نفس افتاده" که از آن به عنوان یکی از آثار پیشرو سینما موج نو فرانسه یاد می‌شود، به شهرت رسید.
 
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ژان لوک گدار قرار بود روز شنبه خود را به این جشنواره برساند، اما به "دلایل خارج از کنترل او" از سفر به سرزمین‌های اشغالی منصرف شد.

موران تال از مسوولان این جشنواره با تایید لغو سفر گدار گفت: ما از این اتفاق بسیار متاسفیم. به نظر می‌رسد او تحت تاثیر گروههای هوادار فلسطینی‌‌ها قرار گرفته که خواهان تحریم اسراییل هستند.

گدار 78 ساله در 1960 با  نخستین فیلم بلند خود "از نفس افتاده" که از آن به عنوان یکی از آثار پیشرو سینما موج نو فرانسه یاد می‌شود، به شهرت رسید.

گدار بیش از 50 فیلم در کارنامه دارد و "یک زن یک زن است" (1961)، "گذران زندگی" (1962)، "پی‌یرو خله" (1965)، "چینی" (1967)، "نام کوچک: کارمن" (1983) و "ستایش عشق" (2001) از جمله فیلم‌های اوست.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : جام جم آنلاین