ارقام رسمی تلفات زمین‌لرزه اخیر در ایالت سی‌چوآن در چین که در 12 مه (23 اردیبهشت) رخ داد، اکنون به بیش از 55000 نفر رسیده است...

جکی چان، بازیگر هنگ‌کنگی فیلم‌های اکشن، اعلام کرد که می‌خواهد فیلمی درباره زلزله شدیدی که این ماه چین را لرزاند بسازد تا از این طریق برای قربانیان پول جمع‌آوری کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه چان که به خاطر فیلم‌های پرفروشی مانند رشته فیلم‌های "ساعت شلوغی" شهرت جهانی دارد، گفت که این فیلم لحن متفاوتی با سایر کارهایش خواهد داشت، زیرا او به شدت تحت تاثیر وقایع زلزله چین قرار گرفته است.

ارقام رسمی تلفات زمین‌لرزه اخیر در ایالت سی‌چوآن در چین که در 12 مه (23 اردیبهشت) رخ داد، اکنون به بیش از 55000 نفر رسیده است. این زلزله بدترین فاجعه طبیعی است که در سی سال گذشته در چین رخ داده است.

چان که جمعه 23 مه (3 خرداد) در یک کنفرانس خبری در لندن سخن می‌گفت، اظهار کرد که با در اجلاسی بزرگ با چند کارگردان و فیلمنامه‌نویس برای ساختن این فیلم گفتگو خواهد کرد.

او گفت: "ماجراهای تاثیرگذار بسیاری در این زلزله رخ داده است که هر کدامشان من را به گریه می‌اندازد." او افزود که درآمد این فیلم صرف امور خیریه خواهد شد.

خود چان 1.5 میلیون دلار برای کمک به قربانیان زلزله اهدا کرده و وعده داده است که به بازسازی مدارسی که در نتیجه زمین‌لرزه تخریب شده‌اند، کمک کند.

او گفت در ماه آینده در هنگ‌کنگ و چنگ‌دو، پایتخت سی‌چوآن، جلساتی برای جمع‌آوری کمک برای قربانیان زلزله با حضور 100 هنرمند آسیایی برگزار خواهد شد.

 

چان پس از حضور در جشنواره فیلم کن در فرانسه برای تبلیغ فیلم جدیدش "ووشو"    (Wushu) که ماجرای پنج دوست را در هنرهای رزمی تعلیم می‌بینند، بیان می‌کنند، در لندن توقف کرده بود.

 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
 منبع : همشهری