بانوی زیبای من اقتباسی موزیكال از نمایشنامه جورج برنارد شاو می باشد. این فیلم وقتی كه اولین بار با بازی...

 
كایرا نایتلی در فیلم بانوی زیبای من

كایرا نایتلی1 به عنوان نقش اصلی در فیلم بانوی زیبای من نقش آفرینی می كند ودراین فیلم جا پای آدری هپبورن 2 گذاشته است  . این هنرپیشه 23 ساله نقش الیزا دولیتله3، این دختر متواضع اهل لندن كه در طبقات رده بالای مربوط به عصر ادوارد هفتم بسیار موفق است، را بازی خواهد كرد،
تهیه كنندگان این داستان را كه در لندن سال 1912 ریشه دارد بررسی خواهند كرد و با هنری هیگینز4 برای نقش مقابل نایتلی به عنوان معلم سرخانه دولیتله صحبت می كنند. بانوی زیبای من اقتباسی موزیكال از نمایشنامه جورج برنارد شاو می باشد. این فیلم وقتی كه اولین بار با بازی جولی آندروز5 جوان اجرا شد بالاترین كوردها را شكست. این فیلم روایتی در سال 1964 با بازی هپبورن و ركس هریسون6 وارد صحنه شد كه هشت جایزه اسكار را به خود اختصاص بدهد.
نوشته های برنارد شاو این سالها جزء موضوعات اصلی سینمای هالیوود بوده است. به غیر از بانوی زیبای من از اقتباسهای غیر مستند دیگر زن زیبا با بازی فردی پرینز7 و راشل لی كوك8 می باشد.  نایتلی در یك دوره زمانی هواخواهان زیادی پیدا كرده بود. امسال او هم در فیلم درام توماس دیلان9 به نام مرز عشق و یك داستان قرن هجدهمی از دوشس ظاهر خواهد شد. در كار بعدی انتظار می رود كه او در شاه لیر ظاهر بشود، كه در این فیلم او در كنار آنتونی هاپكینز10 و گینس پالترو11 نقش آفرینی خواهد كرد.

1. Keira Knightley
2. Audrey Hepburn
3. Eliza Doolittle
4. Henry Higgins
5. Julie Andrews
6. Rex Harrison
7. Freddie Prinze .8                    . Rachael Leigh Cook
9. Dylan Thomas.10                     . Anthony Hopkins
11. Gwyneth Paltrow

تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ -مریم محبعلی نژاد
  www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
منبع : گاردین