یكسان‌سازی عضویت‌ها، نوع عضویت تشكل‌ها، بررسی حرفه‌هایی كه فقط یك تشكل می‌توانند داشته باشند و...

بعد از برپایی جلسه‌ی پنج ساعته مجمع عمومی خانه‌ی سینما، اساسنامه‌ی جدید به تصویب رسید.

علی‌ معلم ـ سخنگو و نایب‌ رییس هیات مدیره‌ی خانه‌ی سینما ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی  با اشاره به جلسه‌ی شب گذشته گفت: خانه‌ی سینما به عنوان یك تشكیلات زنده درطول مسیر خودش نیاز با اصلاحات اساسنامه‌اش دارد كه با تشكیل هیاتی از سوی مجمع عمومی و برپایی52 جلسه در طول یك سال گذشته و تشكیل دو مجمع عمومی و جمع‌آوری نظریات صنوف، در نهایت پیش‌نویس این اساسنامه آماده و در مجمع عمومی شب‌گذشته به تصویب رسید.
وی با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در اساسنامه‌ی جدید خانه‌ی سینما اظهار كرد: این تغییرات در جهت تدوین و تبیین نقش اعضای خانه به‌عنوان عناصر صاحب صلاحیت در مسائل مربوط به مشاغل سینمایی، تحكیم ارتباط صنوف با یكدیگر و خانه‌ی سینما، وضوع و شفاف‌سازی قواعد، روابط صنفی، آیین‌نامه‌ها و نوع شركت در مجامع عمومی، وظایف مدیرعامل و هیات مدیره‌ و هم‌چنین یكسان‌سازی و نزدیك ‌كردن اساسنامه‌های كانون‌های مختلف با اساسنامه‌ی كلی خانه‌ی سینما صورت گرفت.
معلم، یكسان‌سازی عضویت‌ها، نوع عضویت تشكل‌ها، بررسی حرفه‌هایی كه فقط یك تشكل می‌توانند داشته باشند و شفاف‌شدن مواردی كه در اساسنامه‌ی قبلی مشخص نبودند را از دیگر تغییرات اساسنامه‌ جدید خانه‌ی سینما برشمرد.
وی ادامه داد: دراین جلسه كه اكثریت نمایندگان 26 صنف خانه‌ی سینما حضور داشتند اساسنامه‌ی جدید مشتمل بر 56 ماده به تصویب مجمع عمومی رسید و برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی ارائه شد.
سخنگوی هیات مدیره خانه‌ی سینما اظهار كرد: هم‌چنین مجمع تصویب‌ كرد صنوف خانه‌ی سینما موظف هستند ظرف یك‌سال آینده اساسنامه‌های خودشان را با اساسنامه‌ جدید منطبق و ارائه دهند و هیات مدیره‌ی جدید خانه‌ی سینما موظف است ظرف دوماه پس از منطبق‌كردن اساسنامه‌ها نظر دهد و تصویب كند.
معلم زمان بعدی تشكیل مجمع عمومی خانه‌ی سینما را 8 تیرماه برای انتخاب هیات مدیره جدید و بازرس اعلام كرد.
وی همچنین از افتتاح رسمی ساختمان شماره 2 خانه‌ی سینما در 3تیرماه خبر داد.
معلم تصریح كرد: هیات مدیره‌ی خانه‌ی سینما قبل از انتخابات هیات مدیره‌ی جدید درنشستی مطبوعاتی فعالیت‌هایش را تشریح خواهد كرد.

 
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ایسنا