در خصوص برگزاری كنسرت برای منافقین و ارتباط با این گروهك گفت: «من و كنی تامسون، مدیر برنامه‌هایم، تا به حال با «آقایی»[!]...


 علیرغم انتشار برخی اخبار مبنی بر اجرای كنسرت «كریس دی‌برگ» برای گروهك منافقین و ارتباط او با این گروهك و همچنین واكنش‌های صورت گرفته به حضور او در ایران، این خواننده معروف ایرلندی می گوید اساسا گروهی را با نام مجاهدین را نمی‌شناسد و دیداری با آنها نداشته است.  

كریس‌دی برگ خواننده ایرلندی طی یك نامه الكترونیكی در پاسخ به خبرنگار موسیقی فارس در خصوص برگزاری كنسرت برای منافقین و ارتباط با این گروهك گفت: «من و كنی تامسون، مدیر برنامه‌هایم، تا به حال با «آقایی»[!] به اسم مریم رجوی از گروهی كه شما با آنها مجاهدین می‌گویید دیدار نكرده‌ایم و من هرگز چیزی در خصوص این شخص یا گروهی كه شما می‌گویید،نشنیدم» .
وی افزود: «از تمام ملاقات‌هایی كه برای آمدن به ایران در نظر گرفته شد و یا حتی ملاقات‌هایی كه در ایران صورت گرفت آقای رجب پور در جریان بودند و هیچ تصمیمی حتی در خصوص وجه اقتصادی اجرای من در ایران بدون هماهنگی با او انجام نشد».
این خواننده ایرلندی بیان داشت:«به بیان ساده كاملا مشخص است كه قضایای ساختگی وجود دارد كه قصد دارد برنامه خوبی را كه ما برای شهروندان جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته‌ایم ،خراب كنند و امیدوارم كه اینجا پایان همین ماجرا باشد».
هرچند تایید صحت و سقم این اظهارات بر عهده مسولان امنیتی و وزارت ارشاد است اما تلاش خبرگزاری فارس برای این منظور تاكنون به نتیجه نرسیده است.
با این حال محسن رجب‌پور، مسئول برگزاری كنسرت «كریس دی‌برگ» و مسئول مؤسسه «ترانه شرقی» معتقد استف منافقین آهنگ «انقلاب» كریس‌ دی‌برگ را مونتاژ كرده‌اند
او در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس در خصوص برگزاری كنسرت از سوی «كریس‌ دی‌برگ» برای منافقین گفت: آقای كریس دی‌برگ تا به حال برای هیچ گروه ایرانی در سراسر دنیا كنسرت برگزار نكرده كه یكی از این گروه‌ها منافقین باشد.
وی افزود:در تمام كنسرت‌هایی كه در خارج از كشور برگزار می‌شود، منافقین همیشه در آغاز پیشنهاد پناهنده‌ شدن در آن كشور را می‌دهند یا در زمان برگزاری كنسرت تراكت پخش می‌كنند یا در كنسرت علیه كشور فحاشی می‌كنند یا در نهایت تعدادی‌ از آنها كه به كنسرت راه پیدا كنند پرچمشان را علم می‌كنند و اگر زورشان برسد كنسرت را هم خراب می‌كنند.همچنین این گونه افراد اگر هم در زمان برگزاری كنسرت نتوانند حضور یابند، هر چه بخواهند نصیبتان می‌كنند و در تلویزیونشان علیه‌مان همه چیز می گویند. این گروهكها درتمام كنسرت‌های سنتی و پاپ و... حضور دارند.
وی با بیان اینكه «كریس دی‌برگ» اصلا برای این گروه‌ها كنسرتی برگزار نكرده است ،اظهار داشت:در دنیا عرف بر این است كه پایان كنسرت به خواننده گل می‌دهند. كنسرتی كه «كریس دی‌برگ» در پاریس داشته یكی از این افراد همراه گل پرچم‌شان را هم داده، اما این خواننده نه برای آنها ابراز احساسات كرده و نه آنها را می شناخته كه اینها چه كسانی هستند.
مدیر برنامه‌های گروه «آریان» درباره فیلم كنسرت «كریس دی‌برگ» برای منافقین هم به فارس گفت: آنها در تلویزیونشان روی آهنگ «انقلاب» كریس‌ دی‌برگ تصاویرشان را مونتاژ كرده و این گونه نبوده كه «كریس دی‌برگ» برای سازمان مجاهدین خلق كنسرت بدهد.
وی در پاسخ به این سوال كه گفته شده عواید حاصل از كنسرت «كریس دی‌برگ» به نفع منافقین بوده، اظهار داشت: «كریس دی‌برگ» اصلا برای آنها كنسرت برگزار نكرده است كه حال عوایدش را به آنها بدهد بلكه یك كنسرت معمولی در پاریس داشته و آنها نیز همان گونه كه گفتم به كنسرت او راه یافتند.
رجب پور ادامه داد: او از كودكی آرزوی دیدن ایران را داشته و چنین آدمی هرگز برای مخالفان ایران كنسرت برگزار نمی‌كند. این هنرمند در دنیا به یك خواننده ضدجنگ شناخته شده است و در واقع دنیا این خواننده را به عنوان یك هنرمند صلح‌طلب و ضدجنگ می‌شناسند، بر این اساس چه كسی می‌تواند فكر كند او برای گروهی كه اسمش در لیست تروریست‌های دنیاست، كنسرت بگذارد.
وی درباره برگزاری كنسرت این خواننده در ایران بیان داشت:ما تا تمام موافقت‌ها را حتی كسانی كه فكر می‌كنیم با برگزاری این كنسرت مخالف هستند، نگیریم و یا نامه‌نگاری نكنیم این كنسرت را برگزار نخواهیم كرد. ایمان داریم بازخوردهای مثبت حضور این آدم در ایران چقدر بوده و كنسرت كریس دی‌برگ در ایران جلوی بسیار حرف‌های نامربوطی كه در مورد ایران می‌زنند را می‌گیرد.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : خبرگزاری فارس