مردی که موهای عجیبش به اندازه فعالیت در عرصه موسیقی موجب شهرتش بود. او در دهه 1960 تکنیک «دیوار صدا» را اختراع کرد ولی حالا به جرم قتل...
 
آل پاچینو در فیلمی تلویزیونی محصول شبکه اچ‌بی‌او نقش فیل اسپکتور، تهیه‌کننده مشهور دنیای موسیقی را بازی می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین، شاید این فیلم اثر عظیمی نباشد، اما برخی ویژگی‌های فیلمی بزرگ را همراه خود دارد؛ شخصیت بزرگ، مرگی مرموز و استعاره‌های بسیاری درمورد ویران شدن انسان.
شبکه اچ‌بی‌او تصمیم گرفته زندگی فیل اسپکتور، تهیه‌کننده موسیقی و ترانه‌سرا را فیلم کند، مردی که موهای عجیبش به اندازه فعالیت در عرصه موسیقی موجب شهرتش بود. او در دهه 1960 تکنیک «دیوار صدا» را اختراع کرد ولی حالا به جرم قتل 19 سال را باید در زندان سپری کند. قرار است آل پاچینو نقش این مرد را بازی کند.
دیوید ممت، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان مشهور نویسندگی و کارگردانی این اثر را که هنوز نامی ندارد برعهده دارد. بری لوینسن، برنده اسکار کارگردانی برای «ری‌من» که چندی پیش در «شما جک را نمی‌شناسید» آل پاچینو را در نقش «دکتر مرگ» هدایت کرد، مدیرتولید این فیلم است.
اسپکتور 70 ساله سال گذشته به جرم قتل درجه دو به زندان محکوم شد. شاکیان موفق شدند ثابت کنند این تهیه‌کننده لانا کلارکسن، بازیگر تازه‌کار را سال 2003 در عمارتش به ضرب گلوله کشته است. وکلای اسپکتور همچنان در تلاش هستند حکم آزادی او را از دادگاه بگیرند.
این پایان تلخی برای دوران حرفه‌ای درخشان این ترانه‌سرا است. او در دهه 1950 فعالیتش را آغاز کرد و تولید چندین آهنگ مشهور و ماندگار را برعهده داشت. او مرد اصلی تکمیل آخرین آلبوم گروه «بیتل‌ها» به نام «Let It Be» بود.
پاچینو نیز 70 ساله است و نگاه خیره‌اش بسیار شبیه نگاه اسپکتور و حالت همیشگی چهره او است، اما این بازیگر برنده اسکار که برای بازی در نقش «دکتر مرگ» برنده جایزه امی شد چرا به این نقش علاقه نشان داده است؟
جان ال.برهام، کارگزار «اینترنشنال کریتیو منیج‌منت» که دیوید ممت، آل پاچینو و بری لوینسن از جمله موکلانش هستند گفت: «او متوجه شد قرار است نقش شخصیتی بسیار جالب را بازی کند و البته حساسیت و دقت ممت و لوینسن را نیز دوست دارد.»
این سومین همکاری بازیگر «وکیل‌مدافع شیطان» پس از «فرشتگان در آمریکا» و «شما جک را نمی‌شناسید» با شبکه اچی‌بی‌او است.
پیشتر قرار بود این فیلم را کامرون کرو (کارگردان «جری مگوایر») با بازی تام کروز بسازد، اما پس از مدتی استودیو از ساخت فیلم انصراف داد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir