برای اولین بار است که استاد شجریان با گروه جوانی چون " شهناز" همکاری می کند و انعکاس این مطلب می توانست...

 

نوازنده تار کنسرت اخیر شجریان ضمن سوتفاهم خواندن غیبت رسانه ها در کنسرت اخیر گفت : تعامل بین هنرمند و رسانه از مهمترین عوامل به ثمر رسیدن یک فعالیت فرهنگی و حرفه ای در جامعه است.
مجید درخشانی نوازنده تار گروه موسیقی "شهناز" با بیان این مطلب در خصوص چگونگی برقراری ارتباط دو سویه بین رسانه وهنرمند در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : گروههای موسیقی جوان در بدو ورود به عرصه موسیقی از طریق رسانه ها به مخاطب و جامعه هنری معرفی و رفته رفته شناخته می شوند و یا حتی هنرمندان سرشناس هم از همین طریق مورد ارزیابی قرار می گیرند بنابراین به نظر من چگونگی حضور نماینده رسانه ها در کنسرت اخیر استاد شجریان بیشتر یک سوءتفاهم است.

وی درادامه افزود : زمانی که یک گروه موسیقی کنسرتی را در دو یا سه شب می گذارد تنها چهارهزارنفر موفق به دیدن کنسرت می شوند ولی این تعداد کافی نیست به همین دلیل حضور رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین هنرمند با مخاطب بسیار موثر است چرا که گروه جوانی مثل "خورشید" از طریق رسانه ها شناخته و ارزیابی شد. از همین رو، وجود رسانه های خبری در پیشرفت یک گروه و ارزیابی اثر یک هنرمند نه تنها موثر بلکه لازم و ضروری است نقد درست و کارشناسی و یا یک اطلاع رسانی به جا در موفقیت و یا عدم موفقیت گروههای موسیقی تاثیر دارد و در برخی موارد مسیر کار یک هنرمند را تغییر می دهد.

عضو گروه موسیقی "شهناز" در ادامه خاطرنشان کرد : برای اولین است که استاد شجریان با گروه جوانی چون " شهناز" همکاری می کند و انعکاس این مطلب می توانست امید وانگیزه در جوانهای فعال در عرصه موسیقی ایجاد کند ولی متاسفانه آنگونه که باید این کنسرت از طریق رسانه ها منعکس نشد. البته این سئوال برای خود من پیش آمد که آیا خبرنگاران به این کنسرت دعوت شده اند یا خیر و وقتی که جویا شدم پاسخ مثبت شنیدم ولی وقتی اخبار این کنسرت را به طور محدود در برخی خبرگزاریها و یا سایتها خواندم متوجه شدم که  خبرنگاران دعوت نشده اند چون اگر دعوت شده بودند این کنسرت به خوبی پوشش خبری داده می شد.

مجید درخشانی در پایان به مشکلات فنی این کنسرت اشاره کرد و گفت : بزرگترین مشکل موجود در این کنسرت مسئله صدای سالن بود که متاسفانه بعد از چند شب اجرا هنوز هم این مشکل حل نشده است اما با این اوصاف اجرای اعضای گروه "شهناز" بسیار خوب بود و از سوی دیگر حضور استاد شجریان بسیار متفاوت بود و همچنین صدای ایشان بیش از گذشته در اوج بود. 
 

 

 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : ایسنا