قدیمی‌ترین جایزه‌ كتاب كودك انگلستان به اثری كه شكل‌گیری و نگارش آن 20 سال به‌طول انجامیده است، تعلق گرفت. در این كتاب كه داستانی ماجراجویانه برای نوجوانان است، شخصیت افسانه‌یی...
   مدال «كارنگی» برای فیلیپ ریو
 قدیمی‌ترین جایزه‌ كتاب كودك انگلستان به اثری كه شكل‌گیری و نگارش آن 20 سال به‌طول انجامیده است، تعلق گرفت. «تریسیا آدامز» - رییس هیأت‌داوران مدال كارنگی - در این‌باره اعلام كرد: «این یك كتاب فوق‌العاده از یك نویسنده‌ شایسته است. این كتاب، هم یك اثر ماجراجویانه‌ سرگرم‌كننده و هم یك رمان تاریخی هوشمندانه است كه البته از یك لحن سیاسی در عصر ما برخوردار است و نیازهای بشریت به امیدواری و خوش‌بینی را به تصویر كشیده است.» 
 «فیلیپ ریو» - نویسنده 42 ساله انگلیسی - روز ششم تیر هفتاد و یكمین مدال «كارنگی» را با كنار زدن شش نامزد دیگر، برای كتاب «آرتور این‌جا آرمیده است» به گردن آویخت.
در این كتاب كه داستانی ماجراجویانه برای نوجوانان است، شخصیت افسانه‌یی آرتورشاه در قالب یك جنگ‌طلب و ازخودراضی به‌تصویر كشیده شده است.
ریو با ابراز شگفتی از دریافت این جایزه گفت: «این تقریبا یك نگاه نامربوط است كه آرتور را به عنوان یك جنگ‌سالار یا گنگستر نه‌ چندان مهم نشان می‌دهد.»
او اظهار كرد: «از زمان نوجوانی مصمم به نوشتن رمانی درباره‌ی آرتورشاه بودم؛ اما دو دهه به طول انجامید تا درباره‌ی چگونگی نگارش آن در قالب رمان تصمیم بگیرم.»
از برندگان سال‌های گذشته‌ این جایزه‌ ادبی قدیمی از «فیلیپ پولمن» ، «سی‌اس لوییس» و «آرتور رانسوم» می‌توان نام برد.
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline