این گوینده قدیمی خبر درباره حضور کمرنگ خود در روزهای اخیر و شایعه کنار رفتن اجباری گویندگان قدیمی گفت:...
فواد بابان خبر کنار گذاشته شدن گویندگان قدیمی را شایعه دانست و اقدام صدا و سیما را در استفاده از گویندگان جوان در راستای ایجاد نوآوری و تغییر ذائقه عنوان کرد.
این گوینده قدیمی خبر درباره حضور کمرنگ خود در روزهای اخیر و شایعه کنار رفتن اجباری گویندگان قدیمی گفت: فرقی نمی‌کند گویندگان پیر، جوان، باتجربه یا بی‌تجربه کجا باشند. گرچه من خبر داخلی نمی‌خوانم، اما در سنگر جام جم فعالیت دارم. این جابجایی همیشه بوده و نبودن من در شبکه‌های داخلی نه مسئله خاص است نه درگیری.
بابان ادامه داد: قرار هم نیست گویندگان قدیمی را کنار بگذارند. آمدن چهره‌های جدید برای ایجاد نوآوری و تغییر ذائقه است و این شایعات اصلاً صحت ندارد. من از روزی که سنگ بنای جام جم گذاشته شد در این قسمت بودم و حالا هم بر اساس تصمیم مسئولان یکماه خبر داخلی نمی‌خوانم و بهتر می‌توانم به کارهایی که بیرون دارم رسیدگی کنم.
 وی درباره آموزش گویندگان جوان و استفاده از تجربیات گویندگان قدیمی گفت: خوشبختانه از چند سال گذشته قسمت آموزش سازمان از ما در دوره‌های مختلف برای آموزش گویندگان جوان استفاده می‌کند. من هم دو سال در دانشکده خبر و دانشکده صدا و سیما در خدمت جوانان بودم. مسلماً استفاده از تجربیات قدیمی‌ها تاثیر زیادی دارد و آموزش همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد.
این گوینده خبر درباره وضعیت گویندگان جوان گفت: در این 30 سال عرصه گویندگی خبر بسته نبود، اما هرگز مثل چهار تا پنج سال اخیر جذب گویندگان به درستی انجام نشد. گویندگان خبر باید از فیلترهای مخصوص بگذرند و از میان آنها بهترین‌ها انتخاب شوند. امروز در شبکه‌های مختلف 40 تا 50 گوینده جوان خوب داریم که در آینده جزو گویندگان درجه یک خواهند شد.
بابان درباره روش‌های مختلف خواندن خبر و اجرای گفتگوهای ویژه خبری گفت: خبر باید حالت رسمی خود را داشته باشد. اگر می‌بینید بخش‌هایی روانتر یا با ادبیات دیگری صحبت می‌شود، جایگاه خاص خود را دارد. در گذشته تعداد گفتگوهای ویژه محدود بود و فقط یکی دو نفر آنها را اجرا می‌کردند، اما امروز در بخش‌های خبری مختلف شاهد گفتگوهای خبری جذاب هستیم.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری مهر