بر اساس این گزارش، كیارستمی این نمایشنامه موزیكال را با تكیه بر اصول آثار كلاسیك و باروك در شصتمین جشنواره بین المللی آثار نمایشی...
 عباس كیارستمی، نخستین نمایشنامه موزیكال خود را در جشنواره بین المللی "اكس آن پرووانس" در فرانسه اجرا كرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، عباس كیارستمی، نخستین تجربه خود را در زمینه كارگردانی اپرای نمایشی، بر اساس قطعه "كوزی فان توت" اثر "موتسارت" روی صحنه برد.
بر اساس این گزارش، كیارستمی این نمایشنامه موزیكال را با تكیه بر اصول آثار كلاسیك و باروك در شصتمین جشنواره بین المللی آثار نمایشی "اكس آن پرووانس" كه اكنون در فرانسه در حال برگزاری است، به اجرا درآورد.
بنابراین گزارش، از مهمترین ویژگی های این قطعه نمایشی می توان به پرده سینمای بزرگی اشاره كرد كه روی صحنه و پشت بازیگران نصب شده بود و بخش هایی از این نمایش و تصاویر خیره كننده ای از مناظر طبیعی چون دریا و غروب خورشید و ابرها، به سبك آثار سینمایی كیارستمی روی این پرده بزرگ نمایش داده می شد.
همچنین، بازی بازیگران این نمایشنامه موزیكال و طراحی لباس ها از دیگرنكاتی است كه مورد توجه مخاطبان و كارشناسان هنری قرار گرفت.
گفتنی است، نخستین اپرای نمایشی عباس كیارستمی با بازی بازیگرانی چون "ادوین كراسلی"، "پاوول برسلیك" و "جودیت وان واندروی"، در دو پرده روی صحنه رفت و پس از پایان این نمایش كه با اجرای اركسترال قطعه "كوزه فان توت" اثر "موتسارت" خاتمه یافت، تماشاگران دقایقی طولانی به تشویق فیلم ساز نام آشنای سینمای ایران پرداختند.
 
 
 
 

 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: باشگاه خبرنگاران