او درباره‌ی اجرای نمایش «شازده كوچولو» در سالن كانون پرورش فكری كه ویژه‌ی كودكان تعریف شده است، نیز توضیح داد...
منصور خلج از اجرای نمایشنامه‌ی «شازده‌ كوچولو» اثر مشهور آنتوان سنت آگزوپری خبر داد.
این كارگردان تئاتر  گفت: قرار است این نمایش مرداد ماه امسال در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اجرا شود.
خلج كه خود متن این نمایش را به نگارش درآورده است، ادامه داد: در اجرای این نمایش بیش از هرچیز به مسایل فانتزی و شاعرانه این اثر توجه داریم و تلاش می‌كنیم جنبه‌های انسان دوستانه و تلاش شعرگونه «شازده كوچولو» را برای رسیدن به تفاهم به نمایش بگذاریم.
منصور خلج مخاطبان این نمایش را گروه سنی نوجوان معرفی كرد و افزود: معمولا برای این گروه سنی تولیدی در زمینه‌ی تئاتر نداریم، بنابراین مخاطبان این گروه همیشه دچار سرگردانی هستند و ترجیح می‌دهند زمان خود را به انجام بازی‌های رایانه‌ای اختصاص بدهند، بنابراین لازم است به‌طور جدی به مخاطبان این گروه سنی بپردازیم.
وی با اظهار تاسف از نبود تئاتر برای گروه سنی نوجوان متذكر شد: همیشه از تئاتر كودك و نوجوان سخن می‌گوییم، اما درعمل نویسنده‌ای نداریم كه برای مخاطبان نوجوان بنویسد.
او درباره‌ی دلایل این موضوع توضیح داد: آسیب‌شناسی این قضیه برعهده‌ی مدیران تئاتری است و این درحالی است كه تئاترهای كودك هم دچار افت كیفی هستند، به‌گونه‌ای كه در بسیاری از موارد با استفاده از حیوانات ساخته‌شده و ریتم و موسیقی، این نمایش‌ها سرهم‌بندی می‌شوند و كودكان عموما به جنبه‌هایی سوق داده می‌شوند كه چندان سازنده نیست.
وی با تاكید بر ضرورت سازماندهی آثار نمایشی كودكان و نوجوانان گفت: این دو گروه، در سنین خاصی به سر می‌برند. رسانه‌های دیگر به‌خوبی می‌توانند از هیجانات و انرژی‌های این گروه سنی بهره بگیرند، بنابراین كار هنرمندان تئاتر بسیار دشوارتر است.
او درباره‌ی اجرای نمایش «شازده كوچولو» در سالن كانون پرورش فكری كه ویژه‌ی كودكان تعریف شده است، نیز توضیح داد: به هرحال اجرای كار نوجوانان باید از جایی آغاز شود، چرا كه مكانی ویژه‌ی این گروه سنی نداریم ضمن این‌كه تیتر كانون پرورش فكری، ویژه‌ی كودكان و نوجوانان تعریف شده و این درحالی است كه سال‌هاست پسوند «نوجوان» آن فراموش شده است.
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir