این مجموعه انیمیشن با نام «رویای زیبای من» از برنامه كودك و نوجوان این شبكه به آنتن پخش سپرده شده، اما ظاهرا داستان آن دقیقا مانند...
  سریال «جواهری در قصر» و قهرمان اصلی‌اش یعنی یانگوم را حتما به خاطر دارید، سریالی كه هنگام پخش توانست توجه بسیاری را به خود جلب كند. اگر پیگیر برنامه‌های تلویزیونی باشید، حتما می‌دانید كه شبكه 2 سیما روزهای جمعه، مجموعه انیمیشن یانگوم را پخش می‌كند. 
 این مجموعه انیمیشن با نام «رویای زیبای من» از برنامه كودك و نوجوان این شبكه به آنتن پخش سپرده شده، اما ظاهرا داستان آن دقیقا مانند سریال جواهری در قصر نیست و بر حسب ضرورت، بعضی قسمت‌های آن عوض شده است، از جمله این كه قهرمان اصلی قصه تا به انتها كودك خواهد ماند. علاوه بر این مجموعه انیمیشن رویای زیبای من برخلاف جواهری در قصر به صورت اپیزودیك ساخته شده است.
این انیمیشن را پارك بیونگ سان كارگردانی كرده و هنرمندانی چون جونگ می سوگ، ریو سیونگ گون و پارك سئون یونگ در نقش‌های اصلی صحبت كرده‌اند.
این مجموعه با مدیریت جواد پزشكیان دوبله شده است. او درباره دوبله اثر گفته است: برای دوبله این مجموعه تا حد امكان از همان گویندگانی استفاده كردیم كه به جای نقش‌های «جواهری در قصر» صداپیشگی كرده بودند.
البته با توجه به كودك بودن بیشتر شخصیت‌ها از صدای برخی از كسانی كه در جواهری در قصر به جای شخصیت‌ها حرف زده بودند، به علت همخوانی نداشتن با نقش‌ها استفاده نشد.
در این مجموعه ناهید امیریان (یانگوم)‌، امیر عطرچی (امپراتور)‌، سعید شیخ‌زاده (مین جانگو)‌، مریم نوری درخشان (بانو هن)‌، كتایون اعظمی (بانو چویی)‌، مینا شجاع (بانوی اول)‌، همت مومی‌وند (صاحب جزیره)‌، نسیم رضاخانی (سویانگ سینگ)‌، آزیتا یاراحمدی (یونگ فو)‌، سمیه رهنمون (چانگی)‌، بیژن علی‌محمدی، بهروز علی‌محمدی، رضا الماسی، شیلا آژیر، مینا نخعی، عالیه سادات جعفری، علی منانی، سیما رستگاران، سحر اطلسی و جواد پزشكیان صحبت كرده‌اند.
این مجموعه انیمیشن، سال 2006 در كره‌جنوبی تهیه شده است. رویای زیبای من در 50 قسمت 25 دقیقه‌ای آماده شده است.

 
 

 

 
 
 
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline.ir