ستاره های خوش سیمای سینمای ایران همچون رضا گلزار و بهرام رادان و پادشاه کمدی تلویزیون ایران، مهران مدیری نیز برای تبلیغ پوشاک مردانه و چای، تصویرشان بر روی بیلبورد ها رفته است...


خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:«ایران، ستارگان ورزشی و سینمایی را از حضور در تبلیغات بدلیل عدم ترویج مصرف گرایی منع کرده است.»

به گزارش «فردا»، AFP به نقل از رضا کریمی، رئیس اداره اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می نویسد:« استفاده از هرگونه تصویر چهره های ملی، ورزشی و فرهنگی در تبلیغات تجاری ممنوع است. چهره های فرهنگی – ورزشی باید جوانگرایی را به جای مصرف گرایی ترویج کنند.»

بنابراین گزارش ستاره های مرد سینمایی و ورزشی ایران در سالهای گذاشته برای حمایت از کالایی در بیلبوردها ظاهر شده اند.

به نوشته این خبرگزاری که اخیرا بر حجم گزارش های اجتماعی خود از ایران افزوده است؛ دلیل اصلی این قانون، حضور «هرکول ایرانی»، قهرمان سنگین وزن جهان و دارنده ی مدال طلای المپیک، حسین رضازاده بوده در یک تبلیغات تلویزیونی است.

وی چندی پیش در تبلیغی مردم را به مشارکت در سرمایه گذاری در دوبی تشویق می کرد!

هم چنین چهره غول پیکر وی نیز تصویری آشنا در خیابان های تهران برای تبلیغ آب مدنی و یک بانک است.

ستاره های خوش سیمای سینمای ایران همچون رضا گلزار و بهرام رادان و پادشاه کمدی تلویزیون ایران، مهران مدیری نیز برای تبلیغ پوشاک مردانه و چای، تصویرشان بر روی بیلبورد ها رفته است.

این خبرگزاری اظهار می دارد که با وجود برخی محدودیت ها پس از انقلاب اسلامی، در دهه 90 میلادی، بیلبوردهای تبلیغاتی و آگهی های تجاری در تلویزیون افزایش یافته است.

هم چنین از حضور زنان در تبلیغات مواد غذایی و لوازم خانگی و آرایشی بویژه در مجلات زنان خبر می دهد.

خبرگزاری فرانسه در پایان به مصوبه ی اخیر مبنی بر منع حضور زنان هنرپیشه در تبیلغات و صفحه اول مجلات اشلاره دارد.

AFP می افزاید:«ایران تبلیغ از طریق شبکه های ماهوراه ای فارسی زبان را نیز ممنوع کرده است.»
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :فردانیوز