با اعلام خبر ثبت‌ جهانی رشته‌های صنایع‌دستی موجود در میدان نقش‌جهان به میراث‌ خبر گفت: در حاشیه سفر مشاور فرهنگی یونسكو در آسیا و اقیانوسیه به اصفهان، او...
 تمامی رشته‌های صنایع‌دستی موجود در میدان نقش‌جهان، برای ثبت در فهرست آثار غیرمنقول یونسكو آماده می‌شوند. احمد ادیب، معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث ‌فرهنگی و گردشگری اصفهان با اعلام خبر ثبت‌ جهانی رشته‌های صنایع‌دستی موجود در میدان نقش‌جهان به میراث‌ خبر گفت: در حاشیه سفر مشاور فرهنگی یونسكو در آسیا و اقیانوسیه به اصفهان، او از نزدیك با انواع رشته‌های صنایع ‌دستی استان آشنا شد و در مذاكراتی به منظور ثبت رشته‌های صنایع‌ دستی اطراف میدان نقش‌جهان در فهرست آثار غیرمنقول یونسكو با این موضوع موافقت كرد.
 ادیب با بیان این‌ كه هنوز زمان ارسال این پرونده‌ها برای شركت در جلسه بررسی فهرست آثار غیرمنقول یونسكو مشخص نشده و باید پرونده تمام رشته‌های اطراف میدان نقش‌جهان تكمیل شود، به تاثیر این اقدام اشاره كرد و گفت: آثاری كه در میدان نقش‌جهان فعال هستند، 60 تا70 درصد صنایع‌ دستی اصفهان را تشكیل می‌دهند.
اگر ما می‌خواستیم هر یك از رشته‌ها را به ‌صورت جداگانه برای ثبت در یونسكو پیشنهاد دهیم، با توجه به تنوع محصولات صنایع‌ دستی استان، زمانی بسیار طولانی سپری می‌شد اما با اتكا به میدان نقش‌جهان این كار زمان كوتاه‌تری را به خود اختصاص می‌دهد و قول همكاری و حمایت‌های لازم نیز ارائه شده ‌است.
 
 

 

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع  www.jamejamonline.ir