سادات اخوی در بخش اول برنامه به طرح پرسش هایی درباره هنرمندانی که به این برنامه دعوت می شوند، می پردازد و در بخش دوم نیز مهمانان...
برنامه تلویزیونی "سایبان" با رویکرد هنری و بررسی نقش ادبیات کهن در زندگی امروز، از امشب پخش می شود.
طراحی سوالات و اجرای برنامه "سایبان" را سید محمد سادات اخوی - طنزپرداز و پژوهشگر ادبی - برعهده دارد. این برنامه که قرار است از امشب تا ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شود، به دو مبحث کلی اختصاص دارد.
سادات اخوی در بخش اول برنامه به طرح پرسش هایی درباره هنرمندانی که به این برنامه دعوت می شوند، می پردازد و در بخش دوم نیز مهمانان به سلسله پرسش هایی درباره تاثیر اشعار سعدی و حافظ بر زندگی امروز پاسخ می دهند.
مهمانان برنامه علاوه بر این مباحث، یک جمع بندی کلی درباره مقوله هنر و وضعیت آن طی 30 سال گذشته ارائه می دهند.
امین تارخ - بازیگر سینما و تلویزیون - امشب مهمان نخستین قسمت "سایبان" است که با سادات اخوی به گفتگو درباره این موضوعات می پردازد.
بیژن بیرنگ و خسرو شکیبایی نیز مهمانان روزهای یکشنبه و دوشنبه این برنامه خواهند بود.
"سایبان" با محوریت فرهنگی، ادبی و هنری به موضوع‌های مختلفی چون تلویزیون، سینما، تئاتر، ادبیات و هنرهای نمایشی می‌پردازد و در 50 قسمت 50 دقیقه‌ای هر روز به جز جمعه‌ها ساعت 17 به تهیه کنندگی مجید کرد از شبکه دو پخش می‌شود.
این برنامه سعی دارد با نگاه دقیق و کارشناسانه، دوره 30 ساله پس از انقلاب را در حوزه‌های ادبی و هنری مورد بررسی قرار دهد. از آیتم‌های این برنامه می‌توان به پخش کلیپ و موسیقی، مسابقه و دعوت از چهره‌های فرهیخته اشاره کرد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری مهر