محسن حراج‌زاده و كاووس صابونی، تقدیرشدگان در جشنواره سراسری موسیقی فجر و رحمت آیینی، هنرمندانی هستند كه سازهای دست‌ساز آنان...
 نمایشگاه سازهای سنتی ایران در تهران برپا شد. 
این نمایشگاه با هدف معرفی هنر ساخت ساز و ارایه گونه‌های مختلف آن در نگارخانه‌ی معرفت تدارك دیده شده است و فراز و نشیب‌های ساخت ‌ساز ایرانی، دست‌كم در دو قرن اخیر، توسط سه استاد سازنده‌ی آلات موسیقی را نشان می‌دهد.
محسن حراج‌زاده و كاووس صابونی، تقدیرشدگان در جشنواره سراسری موسیقی فجر و رحمت آیینی، هنرمندانی هستند كه سازهای دست‌ساز آنان در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.
سنتور، تار، تمبك و دف ساخته‌های دست حراج‌زاده، عود، دیوان،‌ تنبور، سه‌تار، ساخته‌های صابونی و تار و كمانچه ساخته‌های رحمت آیینی هستند كه هر یك در اشكال و سبك‌های مختلف ارایه شده است.
از ویژگی‌های این نمایشگاه، ارایه انواع بدیع و ابتكاری سنتورهای حراج‌زاده شامل: سل كوك، 7 كوك، 30 كوك، 2 كوك، در ابعاد 9 خرك، 12 خرك، 18 خرك است كه در برخی از آن‌ها امكان اجرای موسیقی بدون تغییر كوك در 5 دستگاه مختلف وجود دارد.
این نمایشگاه تا 30 تیرماه جاری، همه‌روزه از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه معرفت واقع در شهر زیبا، شهران، پایین‌تر از فلكه دوم، ابتدای زیرگذر، فرهنگسرای تفكر، برپاست.

 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir