این فیلم در بیست‌ و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای امیرشهاب رضویان، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و برای عزت‌الله انتظامی، سیمرغ بلورین ویژه‌ی هیأت داوران را به ارمغان آورد و همچنین...
 اكران فیلم ‌سینمایی «مینای شهر خاموش» ساخته‌ی امیرشهاب‌ رضویان از چهارشنبه، 26 تیرماه، در سینما آزادی آغاز می‌شود.
این كارگردان سینمای ایران  با اعلام این مطلب گفت: به مرور به تعداد سینماهای این فیلم اضافه ‌خواهد شد؛ ضمن آن‌كه در همدان و شیراز نیز اكران همزمان خواهیم داشت.
او افزود: نسخه‌ی فعلی نسبت به‌ آن‌چه در جشنواره‌ی فیلم فجر به‌نمایش درآمد، 10 دقیقه كوتاه‌تر شده، ضمن آن‌كه صدای فیلم هم به دالبی اس آر تبدیل شده است.
«مینای شهر خاموش» با بازی عزت‌الله انتظامی، شهباز نوشیر، صابر ابر، مهران رجبی، رؤیا جاویدنیا، هیلدا رنجبران، رضا خمسه و مریم مسچیان، ماجرای دكتر بهمن پارسا - جراح موفق قلب - است كه پس از 33 سال از آلمان به ایران برمی‌گردد و پس از عمل موفقیت‌آمیز یك جانباز جنگ، همراه پیرمردی به‌نام قناتی و بهرامی، جوانی كه راننده‌ی بیمارستان است، به شهر بم می‌رود. دكتر پارسا به دنبال گذشته‌اش می‌گردد و در این مسیر كم‌ كم از رازی قدیمی آگاه می‌شود.
این فیلم در بیست‌ و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای امیرشهاب رضویان، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و برای عزت‌الله انتظامی، سیمرغ بلورین ویژه‌ی هیأت داوران را به ارمغان آورد و همچنین در هفت رشته‌ی بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین، موسیقی متن، طراحی صحنه، صدابرداری و بازیگر مکمل مرد، نامزد دریافت سیمرغ بود. ضمن آن‌كه جوایزی را نیز از جشنواره‌های خارجی كسب كرده است.

 
 
 
 
  گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir