"سیکو" پنجمین فیلم مور در مقام کارگردان پس از فیلم‌های تحسین‌شده "بولینگ برای کلمباین" و "فارنهایت 911" است. فیلمساز جنجالی در این فیلم به موضوع بهداشت و درمان در آمریکا می‌پردازد و...
فیلم‌های "سیکو"، "به شیطان گوش نده" و "436" برای واحد دوبلاژ سیما و شبکه نمایش خانگی دوبله شد.
 فیلم مستند "سیکو" به مدیریت دوبلاژ غلامعلی افشاریه و با حضور گویندگانی چون ناصر خاوری، زویا خلیل‌آذر، سیاوش مینویی، پرویز بهرام، مریم نشیبا، جواد پزشکیان، فریدون اسماعیلی، تاج‌الملوک سپاهی، ظفر گرایی، مظفر شمس کاظمی و ... برای شبکه چهار سیما دوبله شد.
 "سیکو" پنجمین فیلم مور در مقام کارگردان پس از فیلم‌های تحسین‌شده "بولینگ برای کلمباین" و "فارنهایت 911" است. فیلمساز جنجالی در این فیلم به موضوع بهداشت و درمان در آمریکا می‌پردازد و سیستم حاکم در این کشور را زیر سئوال می‌برد.
"سیکو" که نخستین‌بار در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد، محصول سال 2007 آمریکا و مدت زمان آن 125 دقیقه است. فیلم جوایزی مانند بهترین فیلم مستند به انتخاب انجمن منتقدان رسانه‌ای، دومین مستند برگزیده سال از نگاه جامعه ملی منتقدان و بهترین مستند سال به انتخاب انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس را برد.
"سیکو" پارسال نامزد اسکار بهترین فیلم مستند بود. این فیلم با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی حدود 36 هزار بود. فیلمساز 54 ساله متولد میشیگان در فهرست پنج مستند پرفروش تاریخ سینما سه فیلم دارد و "فارنهایت 911" با 1/119 میلیون دلار فروش در آمریکا و 100 میلیون دیگر در بازار بین‌المللی پرفروشترین فیلم مستند تاریخ سینماست.
فیلم سینمایی "به شیطان گوش نده" به مدیریت دوبلاژ جلال مقامی و با حضور گویندگانی چون زهره شکوفنده، منوچهر والی‌زاده، شراره حضرتی، کسری کیانی، امیر حکیمی، مهرداد ارمغان، افسانه آریابقا و شایان شام بیاتی برای شبکه نمایش خانگی دوبله شد.
تریلر رومانتیک "به شیطان گوش نده" به کارگردانی رابرت گرینوالد تولید سال 1993 آمریکا و مدت زمان آن 97 دقیقه‌ است. مارلی ماتلین، دی.بی.سوئینی، مارتین شین و جان سی.مگینلی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند و داستان درباره زنی ناشنوا است که هدف یک پلیس بی‌رحم و فاسد قرار می‌گیرد.
پلیس به دنبال یک سکه با ارزش به سرقت رفته است و می‌خواهد آن را برای خود نگه دارد. یک روزنامه‌نگار این سکه را در آپارتمان زن ناشنوا پنهان می‌کند و از اینجا بازی موش و گربه آغاز می‌شود. گرینوالد کارگردان فیلم "به شیطان گوش نده" بیشتر در تلویزیون فعالیت دارد و 25 بار نامزد جوایز امی بوده است.
فیلم "436" با حضور گویندگانی چون منوچهره زنده‌دل، صادق ماهرو، وحید منوچهری، عباس نباتی، ناصر احمدی، نرگس فولادوند، مهناز آبادیان و ... برای شبکه نمایش خانگی دوبله شد.
فیلم تلویزیونی "436" را میشل مکسول مک‌لارل سال 2006 بر مبنای فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی کرد و در آن جرمی سیستو، فرد درست و شارلوت سالیوان نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان درباره یک محقق اداره آمار است که برای تحقیق درباره دهکده‌ای کوچک که در 100 سال اخیر تعداد ساکنان آن 436 نفر بوده، اعزام می‌شود و ...
"436" تولید مشترک کانادا و آمریکا و مدت زمان آن 92 دقیقه است. داستان این فیلم شباهت زیادی به داستان کوتاه و کلاسیک "لاتاری" نوشته شرلی جکسن دارد که سال 1948 در مجله نیویورک منتشر شد.
 

 
 
 
 
  گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری مهر